Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

09 februari 2018

Maak kennis met de eerste computergeanimeerde influencer

Expert aan het woord

Chloë Vissers
Sociale sparringpartner

Deze computergeanimeerde influencer heeft meer dan 500.000 volgers op Instagram, werkt samen met grote merken als Chanel, is model en schittert in modemagazines. De 19-jarige Miquela lijkt in het eerste opzicht een doorsnee influencer. Alleen… Ze bestaat niet echt.

Maak kennis met Miquela Sousa, oftewel @lilmiquela, de eerste computergeanimeerde influencer. Met haar meer dan een half miljoen volgers doet ze het best goed voor niet echt te bestaan. Dat komt wellicht door haar geloofwaardige uiterlijk. Maar ook doordat er een echte persoon achter dit computergeanimeerd model zit. Deze persoon zorgt voor een constante interactie met haar community en beantwoordt de vele direct messages van de volgers.

Influencen als een pro

Wat Miquela dan zoal post? Outfit of the day-posts, quotes, enzovoort. Ze haalt de ene samenwerking na de andere binnen. Van couturemerken als Chanel tot streetwearmerken als Supreme of Vans. Maar Miquela maakt ook foto’s met vrienden en woont populaire influencer events bij zoals ComplexCon.

Dit computergeanimeerde model doet duidelijk alles wat een ‘goede influencer’ moet doen, terwijl ze niet eens bestaat. Wat de vraag meteen doet rijzen: hoe authentiek zijn andere influencers dan nog? Het is dan ook belangrijk dat influencers hun meerwaarde blijven halen uit het profileren van zichzelf als expert. En door het publiceren van kwalitatieve content.

Houd haar in de gaten

Het Instagrammodel heeft alvast mooie vooruitzichten; merken sturen haar gratis spullen op en zelfs grote modellenbureaus hebben interesse in haar. Houd deze fictieve dame in de gaten, want we gaan nog veel meer van haar zien!

Lees verder.

Blijf nog wat langer.