Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

13 december 2016

Contentmarketing, ook voor jouw bedrijf?

Expert aan het woord

Jan Martens
Gedreven marketeer

Nog vragen?

Wij helpen je graag verder.

Van een blog vol tips & tricks tot een up-to-date Facebookpagina, contentmarketing is hot. Maar waarom zou ook jij aan contentmarketing doen? We vertellen je er graag alles over.

In een tijdperk waarin we met z’n allen verslaafd zijn aan smartphones en we bijna meer online dan offline terug te vinden zijn, is het moeilijker om uit de band te springen en zo consumenten te bereiken. Online ads worden geskipt en banners of buttons worden maar al te graag genegeerd. De oplossing? Contentmarketing! Een slimme manier om aan de hand van relevante content, in de vorm van blogartikelen, video’s, nieuwsberichten en zoveel meer je klant te bereiken en bovenal te boeien. Het doel? Een sterk imago creëren en de betrokkenheid met je merk of product verhogen!

De voordelen van contentmarketing? We zetten ze even voor je op een rijtje.

Deel gratis kennis

Interessante artikels vol tips & tricks publiceren? Een leerrijke handleiding of case studies afvuren op je volgers? Een perfecte manier om je expertise te laten blijken!

Verhoog je positie binnen Google

Het posten van relevante content op je website op tijd en stond, laat ook de zoekmachines niet onberoerd. Zij gaan je hiervoor belonen met een hogere ranking in de zoekresultaten, wat je online reputatie alleen maar ten goede komt! Door het posten van diverse blogartikels vergroot je eveneens het aantal zoekwoorden waarop je gevonden kan worden. Win-win!

Aanbevelingen

Dankzij menig onlineforum kunnen klanten naar hartenlust hun mening en ervaringen kwijt over diverse producten en diensten. Je begrijpt vast al dat aanbevelingen of mond-tot-mondreclame hierbij een grote rol kunnen spelen. Interessante content leidt dan al vlug tot het aanbevelen van merken!

Contentmarketing op lange termijn

Een succesvolle reclamecampagne? Leuk, maar vaak goed voor een korte termijn. Contentmarketing gaat namelijk langer mee dan reclame. Buiten het feit dat je content steeds online blijft staan en dus ter beschikking blijft van je klant, blijf je je doelgroep ook op regelmatige basis voorzien van interessante content. Zo bouw je een lange, duurzame relatie op met al je klanten.

Kort op de bal

Vergeet de alom gekende advertenties en investeer in tijd voor het schrijven van interessante en relevante content, afgestemd op je doelgroep. Zo ben je er zeker van dat je gewenste doelgroep bereikt wordt en creëer je een unieke, duurzame band met je volgers. Bovendien kan je vlug inspelen op trends, vragen of bepaalde behoeftes.

Overtuigd van contentmarketing voor jouw bedrijf, dienst of product? En wil je er in de praktijk mee aan de slag gaan? In een volgend blogbericht delen we graag enkele praktische tips met je!

Lees verder.

Blijf nog wat langer.