Stijn Vandevoordt
,
Kapitein content

Contentmarketing: praktische tips & tricks

Stijn Vandevoordt
,
Kapitein content

Dat contentmarketing perfect is om als bedrijf top of mind te blijven kon je in ons vorige blogartikel alvast lezen. Heb jij beslist om hiermee aan de slag te gaan? Perfect! We helpen je graag op weg met enkele handige tips en tricks.

Piekfijne planning voor contentmarketing

“Een blog, Facebook- of Instagrampagina onderhouden, dat betekent lukraak er enkele berichten per week op laten verschijnen?” Mis! Een goed onderhouden pagina of blog vraagt tijd én planning. Begin dus met het opstellen van een planning waarop je al je posts vastlegt. Zo heb je meteen een goed overzicht en kan je bepaalde items op voorhand inplannen als er drukke momenten zijn. Let wel, een goede planning laat steeds ruimte voor content die inspeelt op actuele gebeurtenissen. Kort op de bal spelen is dus een must!

Inhakers

Maak gebruik van Real-time social media marketing, oftewel ‘inhakers’. Dit zijn berichten die -zoals de naam het al zegt- inhaken op actuele gebeurtenissen. Jouw voordeel? Je verhoogt de relevantie van je bericht, wat dan weer resulteert in een hoger bereik en meer betrokkenheid van je volgers. Let wel, inhakers creëren vraagt creativiteit, tijd en planning!

Relevante content

Ga steevast voor relevante content die aansluit bij jouw merk of product én de leefwereld van de klant. Bijvoorbeeld: een schoenenmerk dat plots over interieurinrichting begint te schrijven is erg vreemd. Make-up of kleding zijn dan wel weer geschikte topics die aansluiten bij dit merk.

Niet steeds focus op product

“Een Facebookpagina dient toch om mijn producten tentoon te stellen?” Klopt, maar leg het er niet vingerdik op en wissel af met luchtige content. Want zeg nu zelf, waar kijk jij het liefst naar als je door je tijdslijn scrollt? Grappige kattenfilmpjes, beelden van achter de schermen of eerder serieuze productinformatie? Juist ja, je snapt het al.

Hoe kan je dan wel subtiel je producten tentoonstellen? Bijvoorbeeld: zeg niet ‘Met product X maak je de lekkerste pannenkoeken’, maar ga eerder voor ‘Vandaag staan er pannenkoeken op het menu! Smullen jullie mee?’. Daarbij komt dan een afbeelding waarbij je product subtiel op de achtergrond staat.

Je merkt het al, wil je succesvol aan de slag gaan met contentmarketing, dan is een goede voorbereiding onontbeerlijk. Tijd om onze tips in de praktijk om te zetten of zit je eerder nog met vragen? Geen enkel probleem, wij helpen je graag verder bij het ontwikkelen van een succesvolle contentstrategie, volledig op jouw maat!

Meer lezen = meer weten

Schrijf je in op onze nieuwsbrief
voor insights, advies en tips
om via marketing jouw
bedrijfsdoelen te halen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
x

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "Aanvaard alle cookies". Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via "Stel voorkeuren in".

Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.

<