Pfoeee, veel om te lezen! Zeker op zo’n smartphone… Kom gewoon eens op de koffie.

0479 55 82 950485 10 33 59Surf verder
25 Juni 2015
Copywriting

Een krachtig product valt helemaal in het water zonder een sterke tekst, zowel online als offline. Om je een handje te helpen selecteerde ik voor jou 5 ultieme tips i.v.m. copywriting boosten!

1. Kort en simpel
In het proces van copywriting boosten, denk je er aan dat je lezer steeds gehaast is door de overvloed aan informatie die op ‘m afkomt. Hij wil op zo’n kort mogelijke tijd zo veel mogelijk over je weten. Schrijf daarom steeds to the point, actief en fris met in je achterhoofd het KISS-principe (keep it short and simple).

2. Doordachte titels
Toegegeven, een titel is hét heikel punt bij uitstek. Een goede titel moet de lezer nieuwsgierig maken en doen prikkelen om verder te lezen. Mag bovendien niet te vaag zijn, maar ook niet alles weggeven. De beste methode hiervoor is nog steeds: “Doet het mij wat? Zou ik zelf verder lezen?”

3. Nummers en lijstjes
Nummers en lijstjes werken àltijd. Door het zien van daadwerkelijke cijfers gaat de materie beter blijven hangen in je hoofd. Schrijf daarom steeds cijfers in getalvorm: geen ‘vijf ultieme tips’ maar ‘5 ultieme tips’ (theorie in praktijk brengen, check!).

4. Doelgroepgericht
Pas steeds je schrijfstijl aan naar gelang je doelgroep. Een prestigieus bedrijf vraagt nu eenmaal een serieuzere copywriting dan een product dat voor tieners is bestemd.

5. Krachtige call-to-action
Laatst, maar misschien wel het belangrijkst: de call-to-action. Je lezer is niet zo goed in het ondernemen van stappen, je moet hem zelf aanzetten tot actie! Geef hem instructies die er voor zorgen dat hij doet wat jij wil: neem deel aan de wedstrijd, vraag je brochure aan, koop dit, …

Wil je eens vrijblijvend sparren met één van onze experts omtrent dit onderwerp? Kom gerust bij ons op de koffie!
Loading...