Stijn Vandevoordt
,
Kapitein content

Copywriting boosten: 5 tips om je te helpen

Stijn Vandevoordt
,
Kapitein content

Een krachtig product valt helemaal in het water zonder een sterke tekst, zowel online als offline. Om je een handje te helpen selecteerde ik voor jou 5 ultieme tips i.v.m. copywriting boosten!

1. Kort en simpel

In het proces van copywriting boosten, denk je er aan dat je lezer steeds gehaast is door de overvloed aan informatie die op ‘m afkomt. Hij wil op zo’n kort mogelijke tijd zo veel mogelijk over je weten. Schrijf daarom steeds to the point, actief en fris met in je achterhoofd het KISS-principe (keep it short and simple).

2. Doordachte titels

Toegegeven, een titel is hét heikel punt bij uitstek. Een goede titel moet de lezer nieuwsgierig maken en doen prikkelen om verder te lezen. Mag bovendien niet te vaag zijn, maar ook niet alles weggeven. De beste methode hiervoor is nog steeds: “Doet het mij wat? Zou ik zelf verder lezen?”

3. Nummers en lijstjes

Nummers en lijstjes werken àltijd. Door het zien van daadwerkelijke cijfers gaat de materie beter blijven hangen in je hoofd. Schrijf daarom steeds cijfers in getalvorm: geen ‘vijf ultieme tips’ maar ‘5 ultieme tips’ (theorie in praktijk brengen, check!).

4. Doelgroepgericht

Pas steeds je schrijfstijl aan naar gelang je doelgroep. Een prestigieus bedrijf vraagt nu eenmaal een serieuzere copywriting dan een product dat voor tieners is bestemd.

5. Krachtige call-to-action

Laatst, maar misschien wel het belangrijkst: de call-to-action. Je lezer is niet zo goed in het ondernemen van stappen, je moet hem zelf aanzetten tot actie! Geef hem instructies die er voor zorgen dat hij doet wat jij wil: neem deel aan de wedstrijd, vraag je brochure aan, koop dit, …

Meer lezen = meer weten

Schrijf je in op onze nieuwsbrief
voor insights, advies en tips
om via marketing jouw
bedrijfsdoelen te halen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.