Optimistische marketeer Evelien: “Plots moest ik als snotneus tegen iedereen zeggen wat ze moesten doen.”

Geef haar de touwtjes en ze neemt ze meteen in handen. Bij Optimistische marketeer Evelien alias Ballie komt alles zoals het komt. Daar verandert een gemiste vlucht na een avondje stappen of een bijna-dakloos Erasmus-avontuur niets aan. Het opende voor haar zelfs de weg naar nieuwe dromen.    

Roots in Tongeren, domicilie in Borgloon. Met onderweg een paar omzwervingen. Evelien studeerde communicatiewetenschappen en bedrijfscommunicatie in Hasselt en Leuven en trok op Erasmus naar het Franse Bordeaux. “Het Frans heeft veel deuren voor mij geopend, al is het niet altijd mijn lievelingstaal geweest. Mijn eerste ervaringen met Frankrijk waren ook niet heel positief. Een week voordat ons Erasmus-avontuur moest beginnen, kregen we al slecht nieuws. Het verblijf dat we zouden huren, was nog niet klaar. Dus moesten we snel op zoek naar een alternatief. Uiteindelijk verbleven we op vier maanden tijd op drie verschillende locaties en hebben we een cheque uitgeschreven voor een fake logement.”

Daarna begon alles gelukkig wel op wieltjes te lopen. “Voor de rest heb ik alleen maar goede herinneringen aan mijn avontuur daar. Eens ik terug thuis was, studeerde ik af en had ik meteen mijn eerste job te pakken. Net over de grens, in Luik, als account executive bij een communicatiebureau. Plots moest ik daar als pas afgestudeerde snotneus vertellen wat iedereen moest doen, in een vreemde taal. Maar ik vond het meteen heel leuk. Ik heb er de perfecte basis gelegd voor wat volgde.”

Niet veel later klopte Evelien aan bij Expliciet. “Op mijn vorige job miste ik het actieve meedenken. Ik wilde meer betrokken worden bij de projecten. Bij Expliciet kreeg ik die belofte en de kansen. Mijn eerste dag vergeet ik niet snel. Ik mocht al meteen voor de camera kruipen om een kennismakingsvideo op te nemen (lacht).”

“Project management kan je niet aanleren, alleen verfijnen.”

“Op korte tijd leerde ik hier enorm veel bij. Van über-planner Frédérique, die ik meteen mocht vervangen toen ze in zwangerschaps- verlof ging. Van de webontwikkelaars, die van abstracte code echt prachtige websites maken. Van de creatievelingen die vol passie een idee uitwerken. En natuurlijk van Jan en Maarten.”

“Ik besef nu meer dan ooit dat je project management niet achter de schoolbanken kan aanleren. Dat moet in je zitten. En van daaruit is het stelen met je ogen en verfijnen. Iedereen die ik moet briefen, heeft zijn eigen aanpak, maar ik vind ook dat iedereen zijn eigen zegje moet kunnen doen en zijn eigen meerwaarde moet kunnen toevoegen. Het is aan mij om dat zo eenvoudig mogelijk te maken.”

 

Open_hartelijk

Naar wie kijk je op?

“Naar mijn oma zaliger, altijd haar optimistische zelf. Toen ik mijn totemnaam voor het eerst hoorde, was ik heel blij dat mijn collega’s mij ook zo zien.”

Waar kan je echt boos van worden?

“Als iets me snel aan het roepen krijgt, dan is dat het verkeer. Ik ben niet de beste chauffeur, maar zal wel eens boos kijken als het niet vlot genoeg gaat (lacht).”

Terug naar het verleden of de toekomst ontdekken?

“Het verleden. Ik zou met plezier nog eens terugkeren naar de tijd van de middelbare school en de jeugdbeweging. Ik hou ook graag spulletjes van vroeger bij: kampattributen, oude festival- en vliegtuigtickets…”

Wat is je meest memorabele reiservaring?

“Madrid met een vriendin. Niet de meest spectaculaire reis, maar wel superfijn. De laatste avond zijn we nog samen op stap geweest… en ’s morgens hebben we ons overslapen en onze vlucht gemist.”

Waar word je heel ongemakkelijk van?

“Heel vreemd, maar ik kan er niet tegen als ik iemand zijn gezichtsuitdrukking niet zie. Sinterklaas en Mickey Mouse, ik kom ze niet zo graag tegen.”

Heb je nog grote passies buiten de werkuren?

“Ik zet momenteel mijn eerste stappen in het wedding plannen. Twee jaar geleden volgde ik een opleiding hiervoor. Deze zomer mag ik – hopelijk – het huwelijk organiseren van een vriendin. Het zou mooi worden als dat iets wordt. Ik laat het op me afkomen.”

Meer lezen = meer weten

Schrijf je in op onze nieuwsbrief
voor insights, advies en tips
om via marketing jouw
bedrijfsdoelen te halen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.