Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

28 april 2016

Een prikkelende landingspagina

Expert aan het woord

Thomas Timmers
Accuraat websoldaat

Nog vragen?

Wij helpen je graag verder.

Een straffe campagne gepland? Dan is een goede landingspagina onmisbaar voor een sterk resultaat! Maar wat houdt zo’n landingspagina nu precies in en aan welke punten moet je zeker aandacht besteden? Thomas vertelt je er graag alles over!

Vooreerst, wat is een landingspagina? Een landingspagina is een losse pagina op je website waarop je bezoekers terechtkomen na een klik op specifieke advertenties; gaande van een adwords-advertentie tot een Facebook-banner. Het is een relevante pagina, volledig afgestemd op je advertentie en met als doel het verhogen van conversies en het omzetten van je bezoeker in een klant! Overigens wordt deze pagina enkel gekoppeld aan advertenties en zal deze door een bezoeker niet terug te vinden zijn wanneer hij gewoon surft op je website.

Tips & tricks voor een landingspagina

Dat een goede landingspagina dus best prikkelend kan zijn voor je bezoeker, zal je ondertussen wel door hebben. Waar moet je nu precies op letten bij het creëren van een geslaagde landingspagina? We doen graag enkele tips uit de doeken!

1. Relevantie is de sleutel

Klikte je bezoeker op je advertentie? Perfect, zijn aandacht heb je! Nu is het een kwestie van hem geboeid te houden met relevante informatie die perfect aansluit bij je advertentie. Is dit niet het geval, dan zal hij je website onverbiddelijk sluiten. Let er bij de content zeker op dat je je bezoeker niet overspoelt met informatie: zorg voor duidelijke info, opgebouwd uit korte tekstjes, opsomming van voordelen en met gebruik van bullet points. Is je lezer geïnteresseerd, dan zal hij vast en zeker verder klikken om meer te weten te komen.

2. Krachtige call-to-action

Trek die aandacht van je bezoeker door hem simpelweg te vertellen wat hij moet doen! Wil je dat hij het contactformulier invult, zich aanmeldt voor je nieuwsbrief of je gewoonweg opbelt? Creëer een krachtige en opvallende call-to-action en je bezoeker zal gedwee volgen. Ga echter niet overdrijven en hou het bij één doel, anders zal je bezoeker al vlug het noorden kwijt zijn en niet goed weten wat er van hem verwacht wordt.

3. Opvallen is de boodschap

Van een sterke titel tot een prachtige foto, zorg ervoor dat jouw boodschap meteen in het oog springt en dat deze duidelijk is voor je bezoeker.

4. Hapklare informatie

Zorg voor duidelijke informatie over je bedrijf op je landingspagina; telefoonnummer, adres, e-mailadres, enzovoort. Maar ook het in de kijker zetten van eventuele social media-pagina’s kan hier gebeuren. De regel is: hoe langer een bezoeker moet zoeken naar deze informatie, hoe sneller hij weg klikt. Dus laat overbodige rommel achterwege en zorg voor duidelijkheid!

5. De juiste zoekwoorden

Met het oog op Google Adwords, is het belangrijk dat je landingspagina bol staat van zoekwoorden die ook in je campagne zijn terug te vinden. Zo zal je een hogere kwaliteitsscore bekomen en zal je website vervolgens hoger te vinden zijn in de zoekresultaten.

Tijd om de handen uit de mouwen te steken en aan de slag te gaan met het creëren van een geslaagde landingspagina voor jouw advertenties! Twijfel je over de juiste content, zit je met vragen over zoekwoorden of weet je simpelweg niet goed waar te beginnen? Kom gerust eens bij ons aankloppen, we helpen je graag verder!

Lees verder.

Blijf nog wat langer.