Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

25 november 2016

Real time social media marketing voor je uitgelegd

Expert aan het woord

Jan Martens
Gedreven marketeer

Dat de wereld van social media marketing enorm vluchtig is, hoeven we je vast niet meer te vertellen. We scrollen door onze tijdslijn alsof het een lieve lust is en laten posts die ons niet interesseren snel links liggen. Hoe kan je dan wél opvallen? Ga voor ‘Real time social media marketing’, ook wel bekend als ‘inhakers’.

Het principe van social media marketing is simpel: je zorgt voor berichten die inhaken op actuele gebeurtenissen. Zo verhoog je de relevantie van je bericht, wat dan weer resulteert in een hoger bereik en meer betrokkenheid met je volgers! Let wel, aangezien het een actueel bericht is, geniet je slechts kortere tijd van populariteit. Combineer je deze posts ook nog eens met een vleugje humor, dan gaat je lezer jouw merk onbewust met iets positiefs associëren. Maar opgelet: inspelen op de actualiteit vraagt veel werk! Een week op voorhand je posts inplannen zit er -op uitzondering van enkele feestdagen- helaas niet in, kort op de bal spelen is de boodschap!

Social media marketing in praktijk

Genoeg theorie, tijd voor de praktijk. We tonen je graag enkele voorbeelden van bekende merken die aan de slag gaan met inhakers.

Ikea Nederland postte dit ludieke bericht naar aanleiding van Valentijnsdag.

Koekjesmerk Oreo speelt in op de geboorte van prins George, zoontje van Kate en William.

Bol.com maakt ook gretig gebruik van inhakers zoals deze laatste tijdens de intrede van de sint.

Hema voegt eveneens graag een vleugje humor toe aan zijn posts.

Koekjesmerk KitKat speelde in op het schandaal van de buigende iPhone 6 met deze leuke post.

Een volgende Facebookpost op de planning staan? Houd zeker rekening met de actualiteit! Of kom gerust eens op de koffie, wij helpen je graag op weg.

Lees verder.

Blijf nog wat langer.