Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

03 april 2017

Social media content: wat moet je als KMO posten?

Expert aan het woord

Jan Martens
Gedreven marketeer

We moeten iets doen met social media. Als ik telkens een euro krijg als ik die zin hoor… En dan volgt er na enkele seconden altijd diezelfde vraag: Maar wat moet ik dan posten? Wel, ik heb twee woorden voor jouw social media content: bricks en feathers. En de rest volgt vanzelf!

Ik zie heel wat KMO’s dezelfde content op dezelfde manier brengen zoals ze dat deden vóór het Facebooktijdperk. Om dan na enkele weken te ontdekken dat het zo niet werkt. Of toch niet het gewenste effect heeft.

Enkel maar producten en diensten? Fout!

Waar loopt het dan mis met hun social media content? Elke KMO heeft de bijna automatische reflex om het te hebben over hun producten en diensten. Dat is logisch. En daar is uiteraard niets mis mee. Maar wel als je het alleen maar hebt over je producten.

Bricks en feathers brengen redding voor je social media content. Dit is een interessante manier om na te denken over de content die je als KMO deelt op social media. En ook hoe je die deelt.

Zware bricks

Een brick is serieuze content, het zwaardere leesvoer. Over de producten die je aanbiedt of de service die je verleent. Een productbeschrijving, bijvoorbeeld.

Maar nog beter voor je social media content is als je denkt vanuit de oplossing. Welk probleem los jij op voor je klant? En op welke manier doe je dat? Da’s een veel interessantere én relevantere manier om naar jouw KMO te kijken.

Lichte feathers

En nog beter is als je die bricks afwisselt met feathers. Een feather is een licht stukje content. Een blik achter de schermen. Een foto van een medewerker die in de bloemetjes wordt gezet. Een jarige collega die trakteert op taart.

Dit zijn de posts die je KMO een gezicht geven. Die verdergaan dan wat jullie doen, maar laten zien wie jullie zijn. Dit is waar je het verschil maakt met je social media content.

Wat moet je onthouden?

Denk verder dan enkel producten. Wissel bricks en feathers af. Zwaar met licht. Zo hou je het verteerbaar voor je social fans. En laat je ze honger krijgen naar meer. De ideale verhouding tussen die bricks en feathers? Dat hangt van KMO tot KMO af.

Al een idee welke richting je uit wilt met je social media content? Of loop je nog wat verloren? Kom gerust eens langs om je aanpak tegen het licht te houden!

Lees verder.

Blijf nog wat langer.