Evelien Geusens
,
Dartel digikid

Social media trends voor KMO’s in 2017

Evelien Geusens
,
Dartel digikid

Het eindejaar nadert met rasse schreden. Tijd om al eens te gissen naar wat voor leuks 2017 in petto zal hebben op vlak van social media!

Dat Facebook, Instagram, Snapchat en andere platformen al niet meer weg te denken zijn uit ons leven in 2017, daar zijn we het alvast over eens. Maar welke andere trends mogen we verwachten op vlak van sociale media voor onze KMO?

Mobiel op nummer 1

Hoewel we in 2016 al erg ‘mobile first’ dachten, gokken we dat we in 2017 helemaal verslaafd zullen zijn aan onze smartphones. Reeds nu al blijkt dat het aantal mobiele bezoekers enorm hoog is, terwijl het desktopverkeer alleen maar blijft dalen. Houd dus rekening met de vormgeving en het concept van campagnes, als je ook op mobiel sterk uit de hoek wilt komen met je KMO!

Live live live social media!

2016 was het jaar dat videoconsumptie toenam. Maar in 2017 gaan we nog een stapje verder: live-video’s zullen boomen! De ideale manier om een exclusief event, optreden of blik achter de schermen te tonen. Met als gouden regel: hoe vlugger, hoe beter! Dergelijke authentieke, ongefilterde content is perfect om een goede band op te bouwen met je volgers. Daarnaast hoorden we in 2016 alvast veel over virtual reality, maar toch zijn er nog geen concrete uitvoeringen. We kregen een eerste voorsmaakje via de 360° video’s, maar wij kijken ongeduldig uit naar een volgende stap.

Content met een vervaldatum

Met Snapchat en de opkomst van Instagram Stories zijn we met z’n allen verknocht geraakt aan snel consumeerbare content.

Zo likkebaarden we bij het zien van exclusieve boodschappen die slechts een beperkte tijd zichtbaar zijn. Denk maar aan een kortingscode of een unieke blik achter de schermen. Vlug, uiterst actueel en onbewerkt zijn dan ook enkele termen die we bij posts in 2017 zeker zullen terugzien.

Gepersonaliseerde advertenties

Doordat we met z’n allen massaal social mediakanalen gebruiken, is er een enorme hoeveelheid data voorhanden. Tijd om deze data in te schakelen voor het tonen van advertenties aan jouw gewenste doelgroep. Deze relevante advertenties, volledig op maat van je (potentiële) klant, hebben als gevolg dat je aantal conversies alleen maar zal stijgen. Win-win in 2017!

Social influencers blijven groeien

Om op te vallen tussen de talrijke advertenties moesten bedrijven en KMO’s met iets nieuws op de proppen komen om hun boodschap op een relevante manier over te brengen. Hallo influencers! In 2016 raakten we reeds enorm vertrouwd met dit concept waarbij merken invloedrijke personen betalen om hun volgers te bereiken. Voor 2017 voorspellen we dat deze trend alleen maar zal blijven groeien.

Je hoort het al, 2017 belooft vast en zeker een boeiend jaar te worden! Of alle voorspellingen ook daadwerkelijk zullen plaats vinden? Wij houden je graag op de hoogte!

Meer lezen = meer weten

Schrijf je in op onze nieuwsbrief
voor insights, advies en tips
om via marketing jouw
bedrijfsdoelen te halen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.