Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

06 juni 2016

Een straffe mailing: de 5 gouden regels

Expert aan het woord

Thomas Timmers
Accuraat websoldaat

Nog vragen?

Wij helpen je graag verder.

In een wereld waarin ieders inbox dagelijks bestormd wordt met tientallen e-mails -al dan niet spam-gerelateerd- en we mails van een argwanende afzender zonder blikken of blozen resoluut naar de prullenmand swipen, wordt het des te moeilijker om klanten ervan te overtuigen jouw straffe mailing te openen én te lezen. Hoog tijd voor een actieplan dus!

Een mailing of digitale nieuwsbrief kent reeds jaren een groot succes en zorgt keer op keer voor een stijging van leads. Niet verbazend aangezien deze mailings een immens groot en relevant publiek kunnen bereiken. Maar hoe zorg je nu juist voor een straffe mailing die rendeert? Wij stellen je de 5 gouden regels voor!

1. Een treffende titel scoort

Het eerste wat je ziet in je inbox? De titel! Oftewel, jouw aanspreekpunt om de klant te overtuigen! Ga voor een straffe titel die niet alles weggeeft, maar wel genoeg triggert om verder te lezen. Vermijd dus nietszeggende titels als ‘Nieuwsbrief Juli’, maar ga voor iets treffends als ‘Dé geheimen voor een perfect gazon’.

2. To the point, please.

Online zijn we een stuk gehaaster dan in de offline wereld. Te veel tekst kost tijd om te lezen en daar beginnen we niet graag aan. Kom dus meteen ter zake en vergeet ellenlange, vaak nietszeggende inleidingen. Duidelijke, korte en allesomvattende titels helpen je ook al een heel eind op weg!

3. Een sterke call-to-action

Wat is het doel van een straffe mailing? Mensen stimuleren om een bepaald product te kopen of hen overtuigen een contactformulier in te vullen? Houd van bij het begin een bepaald doel voor ogen en trek dit door naar een sterke call-to-action die meteen zegt wat je van hen verwacht: bestel nu, download hier, schrijf je in, enzovoort.

4. Een relevante landingspagina

Je ontvanger klikt op de call-to-action knop en komt op je website terecht, zijn aandacht heb je al! Nu is het belangrijk die aandacht vast te houden. Dit doe je door relevante informatie aan te bieden die natuurlijk nauw aansluit op je mailing en waarbij je bezoeker niet moet gaan zoeken naar de gewenste informatie. Plaats je aanbiedingen, promotie of informatie dus op een zilveren schoteltje, klaar om aangereikt te worden! Welke info je nog best op je landingspagina laat terugkomen, dat kan je lezen in ons vorige blogbericht!

5. Timing is cruciaal

Vrijdag, even voor het eind van de werkdag en je krijgt nog mailings binnen? Geen tijd voor, delete. Herkenbaar? Zorg er dus voor dat je nieuwsbrief bij je ontvanger aankomt als hij tijd én zin heeft om deze te lezen. Uit recent onderzoek blijkt dat de meeste e-mailcampagnes op zowel maandag als donderdag worden geopend, waarbij de periode tussen 18u en 20u het populairst is om een mailing te lezen. Welk tijdstip voor jou het best zal zijn, gaat voornamelijk van je doelgroep afhangen. Onze tip? Doe een test door je mail op verschillende tijdstippen door te sturen!

Tijd om de theorie om te zetten in de praktijk! Kom gerust eens langs, houd de 5 gouden regels in je achterhoofd en samen creëren we een straffe mailing die gezien wordt én jouw klant overtuigt!

Lees verder.

Blijf nog wat langer.