Groep Cretskens
Alle casesGroep Cretskens heeft verschillende bedrijven in portefeuille: supermarkten, een bakkerij, een industrieel bouwbedrijf… Met die eigen supermarkten hebben ze dus een vast distributiekanaal in handen. Hun ambitie was om een eigen huismerk van voedingswaren te lanceren. Met een positionering tussen de budget- en A-merken. Hun vraag aan ons: bedenk een naam, ontwerp een logo en design de verpakkingen.
Clever omdat de prijs-kwaliteit zo goed zit. Als je dit merkt koopt, maak je een verstandige beslissing: goede producten aan een goede prijs. Daily verwijst dan weer naar het brede aanbod. Dit zijn producten die je dagdagelijks gebruikt: binnen dit merk vind je echt alles wat je nodig hebt.
Dat uitgebreide aanbod was dan weer dé uitdaging voor de stijl van de verpakkingen. De nieuwe huisstijl moest zowel geschikt zijn voor een verpakking met kip chipolata als een blik met hondenbrokken.
We werken met één kleur per categorie. Maar wel met een duidelijke lijn doorheen het gamma. Zo is het voor de consument overzichtelijk, maar is het op elk moment duidelijk dat het Cleverly is. En kunnen we tegelijk voor elke productcategorie op maat gaan met de kleur.






Op zoek
naar
referenties
in jouw
sector?
Vul je e-mailadres in, selecteer je sector
en we sturen je enkele voorbeelden door.