Lerobel verwerkt, bewerkt en plaatst glas. Ze zetten sterk in op innovatie. Met als resultaat een nieuw product: gebogen beglazing voor achitecturale projecten. Hun ambitie: de markt laten kennismaken met deze innovatie.

Een instroom aan
nieuwe klanten.

Interesse van bestaande klanten. Aandacht op social media. En met als centrale en meetbare zenuwpunt hun nieuwe website.

1.000
Websitebezoekers
Voor een nicheproduct met een beperkt doelpubliek betekent dat iedereen die het moest zien, het ook gezien heeft.
200
Aantal contactopnames
De campagne leverde in totaal 200 leads op: architecten, glashandels, aannnemers…
2.909
Klikken vanuit social
Dankzij gerichte targetting stuurden we via social 3.000 bezoekers naar de website.
6%
Gemiddelde interactie post
Met 6% interactie per social media post scoorden we een pak hoger dan gemiddeld. Het bewijs dat onze manier van aanpak goed zat.

De eerste stap was om het verhaal scherp te krijgen. Wie is het doelpubliek? Wat vertellen en tonen we? Om vanuit die basis de campagne Van slag van glas te lanceren. Een product dat zo straf is dat het hoofden doet draaien. En gebogen glas zoals de professional kent helemaal overhoop gooit…

Gevolgd door een marketingaanpak op de lange termijn: een lanceringswebsite, advertentieruimte, blogs… Om een jaar later de blauwdruk van deze succesformule toe te passen op een nieuwe productlijn.

Ik wil een nieuw merk lanceren

Op zoek naar
referenties
in jouw sector?

Vul je e-mailadres in, selecteer
je sector en we sturen je enkele
voorbeelden door.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.