Polydak
Alle casesPolydak isoleert al meer dan veertig jaar lang platte daken. Van een klein verandadak tot projecten van meer dan 25.000 m². Dus kopen ze en masse isolatieplaten aan. Daardoor kunnen ze dan weer scherpe prijzen onderhandelen, rechtstreeks bij de fabrikant. Dus kwamen ze op het idee om naast plaatser ook distributeur te worden van die isolatie. Ze vroegen aan ons hoe ze dat het beste konden aanpakken. Zelf speelden ze met het idee een tweede bedrijf te starten, naast Polydak…
Een tweede bedrijf en een aparte naam was hier inderdaad de beste aanpak. Polydak had een duidelijke positionering in de B2B-markt. Een extra dienst zou die duidelijke perceptie mogelijk verstoren. Daarnaast wou Polydak ook aan concullega’s verkopen. Een andere naam maakt die drempel voor die laatste groep lager.
Zo zag Isolatiestock het licht. Met in die beschrijvende naam meteen de belofte van prijskraker te zijn. Die belofte maakten we nog explicieter met de baseline Topmateriaal aan de scherpste prijs, een oranje logo – een kleur die gelijk staat aan lage prijs – en een heel basic website. Heel to the point. Zodat het meteen duidelijk wordt: dit gaat over volume en prijs.







Op zoek
naar
referenties
in jouw
sector?
Vul je e-mailadres in, selecteer je sector
en we sturen je enkele voorbeelden door.