Pfoeee, veel om te lezen! Zeker op zo’n smartphone… Kom gewoon eens op de koffie.

0479 55 82 950485 10 33 59Surf verder

Social Snowballs: de eenvoudigste matchmaker tussen merk & influencer

31 Oktober 2017

Social Snowballs is een nieuw online platform dat bedrijven en social influencers met elkaar verbindt. Da’s niet nieuw, denk je misschien. En terecht. Maar wél nieuw is dat wij dat op een heel toegankelijke manier doen. Zonder dat het bedrijven handenvol geld en tijd kost om de juiste influencer voor hun merk te vinden.

Veel bedrijven zijn geïnteresseerd om samen te werken met influencers. Maar hoe eraan te beginnen? Vaak weten bedrijven niet waar te zoeken. En daarnaast zijn de huidige platforms veel te complex. Waardoor de drempel voor heel wat bedrijven te hoog is.

Link tussen influencers en bedrijven

Dat kan anders en beter, dachten wij van Social Snowballs. Wij bieden influencers een platform aan om zich snel en eenvoudig te registreren. Geïnteresseerde bedrijven kunnen op basis van die gegevens een influencer zoeken die bij hen past. Hoe het verdergaat, bepalen ze zelf. Wij zijn facilitator en komen niet tussen.

Een aanpak die aanslaat. Amper een week na lancering registreerden honderd influencers zich op ons nieuwe platform. “Terwijl ze dat toch 50 euro kost. Zo willen we vermijden dat bepaalde mensen zich zomaar registreren en daarna niets meer doen. We willen alleen influencers die het écht menen”, vertelt co-founder Marc Beenders. “Want we willen bedrijven écht kwalitatieve influencers aanbieden.”

Met succes. Eén op de vijf geregistreerde influencers is na amper één week al gecontacteerd met een concrete vraagstelling van een bedrijf.”

Jonge influencers begeleiden

“We mikken bewust niet specifiek op de grote influencers, zoals BV’s met tienduizenden volgers. Iedereen met minimum 500 volgers en een duidelijke passie kan zich registreren op Social Snowballs. De zogenaamde micro-influencers moeten wel de ambitie hebben om te groeien. En wij gaan hen daarmee helpen. Met onze Snowlabs bijvoorbeeld, workshops voor en door influencers. Op 8 december vindt de eerste editie plaats in de fonkelnieuwe mode-incubator Mia-H. Gastsprekers zijn Céline Schrapen en Talisa Loup van Totally Two, dé bekendste influencers van Vlaanderen.”

Influencer marketing toegankelijk maken

Marc Beenders richtte Social Snowballs samen met Jan Martens en Maarten Princen op, zaakvoerders van communicatiebureau Expliciet. Jan Martens: “Het idee voor Snowballs groeide toen onze klanten ons steeds vaker aanspraken over influencer marketing. Maar we hadden daar geen pasklaar antwoord voor.”

Maarten Princen: “Net omdat influencer marketing nog gezien wordt als iets voor de grotere bedrijven. Met Social Snowballs willen we dat veranderen. En ook KMO’s de kans geven om influencers te vinden waarmee zij zich indentificeren. We beperken ons nu nog tot Vlaanderen. Maar op termijn ligt de weg open naar andere landen.”

Loading...