Je B2B lead generation kwalitatief boosten? Check je customer journey
Er bestaat géén zaligmakende truc om in een vingerknip meer en betere B2B leads te genereren. Simpelweg omdat niet iedere potentiële klant even snel beslist. Hoe snel jouw lead conversie rijp is, hangt onder meer af van jouw product of dienst, en van de sector waarin je bedrijf opereert. Wat jouw kansen op succes wél aanzienlijk vergroot? Je customer journey eens goed onder de loep nemen!
De ene customer journey is de andere niet. Daarom werken we bij Expliciet voor ieder van onze klanten een traject op maat uit.
Vergrootglas op iedere digitale beweging
Hoe we bij Expliciet het verschil maken voor onze klanten? Door het online gedrag van hun doelpubliek in iedere fase van de klantenreis diepgaand te analyseren.
EEN PRAKTIJKVOORBEELD
Fase 01: hoe vaak heeft iemand een brand video op de website van de klant bekeken?
Fase 02: via remarketing bieden we de meest geëngageerde kijkers een laagdrempelig conversiepunt aan op social media, bijvoorbeeld een uitnodiging om een aantal referenties te bekijken of om een whitepaper te dowloaden
Fase 03: wie likete of deelde de post in kwestie, wie klikte door naar de website, wie downloadde de whitepaper? De grootste enthousiastelingen proberen we in een volgende fase richting een demo of offerteaanvraag te converteren. De weg ernaartoe verschilt van klant tot klant, maar het principe blijft hetzelfde: uit iedere fase filteren we enkel de meest relevante leads om zo tot een duurzame B2B-lead generation te komen. Een strategie die je trouwens kunt blijven finetunen. Na verloop van tijd mondt dat uit in een voorspelbare leadstroom, die je op basis van kosten en ROI (meer) open of dicht kunt draaien.
De belangrijkste conclusie?
Als je één ding moet onthouden uit dit artikel, laat het dan dit zijn: respecteer je customer journey. Sla geen stappen over en schrik potentiële klanten niet af. Wat het juiste tempo en de juiste invulling van jouw klantenreis precies is, daar helpen we jou met veel plezier meer inzicht in te krijgen.
Een gids nodig bij je customer journey?
Heb je vragen over B2B lead generation of zoek je een geschikte partner om je customer journey in goede en efficiënte banen te leiden? Stuur ons een bericht en dan nodigen we je met plezier uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor.