Groep Bamps_Lavers Verzekeringskantoor

Hoe krijg je de medewerkers en trouwe klanten van twee verschillende verzekeraars mee in een stapsgewijs fusieverhaal? Door het shockeffect te vermijden en voor de subtiele aanpak te kiezen. Met ook twee brandings die stap per stap dichter naar elkaar toegroeiden.

01

Strategy

Verzekeringskantoren Bamps in Genk en Laevers in Diest vonden elkaar helemaal in de markt. Zowel op het vlak van waarden als van toekomstambities. Maar de namen officieel al samengooien, dat mocht pas zodra de fusie bekrachtigd werd.

Maar wat met de visuele communicatie rond gezamenlijke initiatieven vooraf? Wij kropen in onze Understand-modus en stippelden in nauw overleg een brandingtraject op maat uit, zodat zowel de klanten als de medewerkers van beide kantoren zachtjes aan konden wennen aan het nieuwe verhaal.

02

Branding

Omdat beide logo’s visueel sterk van elkaar verschilden, lieten we ze op subtiele wijze naar elkaar toegroeien. Eerst vormelijk qua ontwerp en font, daarna ook qua kleur. Het blauw van Laevers ging zo in verschillende fases stilaan over in het rood van Bamps.

03

Vacatures

Een grotere speler met kantoren in meerdere regio’s betekent meer interessante jobopportuniteiten niet te ver van huis.

Business insights

Noshin Malik / Saskia WelvaartGroup Marketing Director / HR ManagerGevers

Rebranding

“Dit nieuwe merkverhaal versterkt onze internationale ambities”

Vicky en Kevin DethierZaakvoerdersDethier

MERKSTRATEGIE

3e generatie brengt evolutie, geen revolutie.

Bekijk virtual office
View case
Show reel
Watch video