Belbag Bedrijfsgroepering van Limburgse grind- en zandbaggeraars

De Limburgse Maasvallei is een belangrijke locatie voor het winnen van grind en bouwzand. Grondstoffen die niet alleen goed voor de economie zijn, maar zeker ook voor de schoonheid van het Maasland. Alleen zijn nog te veel mensen onbekend met deze cruciale rol die de Limburgse baggeraars al meer dan 50 jaar spelen voor de maatschappij. Maar daar brengen we nu voorgoed verandering in!

01

Concept

De campagnenaam Graaf Dieper gaat verder dan de pure grindontginning. Het gaat over graven naar de essentie. Om dat wat verborgen en onbekend is, waarde toe te kennen. Om een groep van mensen met gemeenschappelijk belangen mee te trekken in het bredere verhaal. En dat is het verhaal van de Maas en van zijn natuurlijke rijkdommen. Die meerlagige boodschap lieten we zowel tot uiting komen via het campagnelogo als via onderstaande brand copy.

Ze tekent ons landschap. Is een bron van leven. Ze verdeelt landen, maar verbindt tegelijkertijd mensen. Er is geen rivier zo mooi als onze Maas. Eén van de rijkdommen die de Maas ons schenkt, zit verborgen onder de grond en onder de waterspiegel. En laat zich alleen zien aan zij die dieper graven: grind!

02

Campaign

De online campagne Graaf Dieper vertelt het verhaal achter meer dan 20 heringerichte grindwinningsgebieden in het Maasland. Het te informeren doelpubliek in kwestie: de omwonenden van de Maaslandse grindwinningsgebieden, maar ook op de Limburger in het algemeen. De visueel aantrekkelijke website fungeert als centraal infopunt, Facebook en Instragram als trekkers van hun awareness campaign.

03

Content marketing

Graaf Dieper vertelt het verhaal van meer dan 20 heringerichte grindwinningsgebieden in het Maasland. Op basis van een gedetailleerde jaarplanning brengen we iedere maand een nieuw project onder de aandacht. Videotestimonials met de sitebeheerders en indrukwekkende dronebeelden zijn de visuele storytellers van dienst. Zij moeten het maatschappelijk belang van grindwinning in de betreffende regio in mensentaal brengen.

04

Performance marketing

Maand per maand volgden we de data van de voorafgaande projecten op, om zo onze advertentie-inspanningen te optimaliseren. Met succes, want de resultaten gingen voortdurend in stijgende lijn. Het belang van grindwinning is voortaan bekend bij de grootst en meest relevant mogelijke doelgroep, tot ver buiten het traditionele Belbag-netwerk.

Results

13.394

clicks naar de landingspagina

81%

bezoekers dat via onze social campagnes komt.

1.363.254

bereikte personen

5.579.487

advertentie weergaven

Bekijk virtual office
View case
Show reel
Watch video