
Gevers IP-consultancy
Gevers, al meer dan 125 jaar toonaangevend expert in intellectueel eigendom in Europa, koos Expliciet om hun merk klaar te maken voor de toekomst. Onze uitdaging? Een visuele en inhoudelijke rebranding uitwerken die hun leiderschap in België bevestigt en hun internationale ambities krachtig uitdraagt.

01
Brand strategy
Met de nieuwe baseline ‘Empowering Innovation’ positioneren we Gevers als dé partner die klanten ondersteunt bij het beschermen van hun innovaties. Eerst identificeerden we de gevoeligheden bij de interne teams in België en Frankrijk. Daarna gingen we resoluut voor een positionering die perfect aansluit bij deze verschillende markten. En die de visie van Gevers als betrouwbare partner in zorgeloze groei en innovatie versterkt.





02
Employer branding

Intern brengen we de identiteit van Gevers tot leven in de vorm van ‘Promoters of Progress’ voor de Engelstalige (potential) employees en ‘Moteurs du Progrès’ voor de Franstalige. Telkens staat de kracht van de medewerkers bij Gevers centraal. Dankzij strategische interne touchpoints doorheen het jaar versterken we deze kernwaarden en betrekken we de medewerkers actief bij de rebranding.


03
Campaign
125 jaar Gevers: hét moment voor de interne launch van een rebranding, toch? Op dit event onthulden we het langverwachte resultaat aan hun medewerkers. Tijdens de externe lancering stal de gloednieuwe website van Gevers de show, geflankeerd door heldere video- en perscommunicatie voor een maximale zichtbaarheid.






04
Content strategy
Expliciet ontwierp een dubbele contentstrategie om zowel het Engelstalige als Franstalige doelpubliek optimaal te bedienen. Onze aanbevelingen? Een Engelstalige aanpak voor België en de internationale markt, en een puur Franstalige contentstrategie voor Frankrijk.

05
Internal communication

Met het oog op een consistente interne communicatie opteerden we voor functionele, structurele en inspirerende boodschappen via verschillende kanalen. Van SharePoint-updates tot fysieke displays op kantoor: onze aanbeveling stroomlijnt de communicatie en zorgt voor een grotere betrokkenheid onder de medewerkers.

