Kinetico Waterbehandelingsapparatuur

Kinetico is een producent van en marktleider in waterbehandelingsapparatuur zoals waterontharders en drinkwatersystemen. Het bedrijf is actief in bijna 100 landen, inclusief België. Om meer leads – en uiteindelijk sales – te genereren, durfden wij hun bestaande salesstrategie te challengen en nieuwe inzichten aan te reiken.

Een strategische zet die ze bij Kinetico wisten te smaken. In die mate zelfs dat wij nu hun structurele marketingpartner zijn.

01

Awareness campaign

Waar Kinetico oorspronkelijk volop inzette op waterontharders, hun grootste bron van inkomsten, stelden wij voor om de focus ook eens te verschuiven naar hun drinkwatersystemen: een laagdrempeliger product dat zijn plaats in elk Vlaams huishouden verdient.

Met de awareness campaign #nobottleneck peilden we naar de interesse van het potentiële doelpubliek van Kinetico’s drinkwatersystemen. Om hen in toekomstige campagnes nog doelgerichter te kunnen benaderen.

02

Content & performance marketing

Results

+16.000

Websitebezoekers op de campagnepagina tijdens een looptijd van 6 weken. Een sterk resulaat met als doel awareness.

03

Referral campaign

Mond-tot-mondreclame, het blijft een van de beste salestools. Met een referral campaign naar buren, familie en vrienden zorgden we voor dat extra zetje. Van sms’en tot folders in de brievenbus: met de juiste kanalenmix lieten we Kinetico extra leads genereren.

04

Marketing automation

Een marketing automation flow, gespreid over 12 maanden, om koude en warme prospecten met relevante informatie, de juiste call-to-actions en acties te overtuigen van Kinetico.

View case
Show reel
Watch video