Kompagnie Studentencomplex

Op het Dusartplein in Hasselt staat binnenkort Kompagnie, een nieuw studentencomplex. Maar hoe wordt dit gepositioneerd als hét studentencomplex bij uitstek? Enter Expliciet voor een wervelende branding en bijhorende lead generation campaign. Het startpunt: geen naam, brand identity of leads. Het streefdoel: een krachtige lancering van het project. De tools: een outstanding concept en strategie.

01

Brand strategy

Om het unieke karakter van het project te benadrukken, doken we diep in de leefwereld van de doelgroep. We ontwikkelden een branding gericht op studenten die op zoek zijn naar een levendig, sociaal kotleven. Zo ontstond ‘Kompagnie’: een brand name en identity die staan voor samenleven, beleven en een sterke community.

02

Lead generation

In een teaserfase startten we met een opvallende wedstrijd: ‘Win een jaar gratis op kot’. Met targeted social ads, een landingspaina en de nodige persaandacht wisten we snel een breed publiek te bereiken en tal van relevante leads te verzamelen. De video’s die deelnemers konden insturen, zorgden bovendien voor zeer sterke en waardevolle user-generated content.

03

Content marketing

Om de brand awareness rond Kompagnie te versterken, nemen we ook hun content marketing voor onze rekening. Hierin staat het studentenleven en op kot zitten in Hasselt centraal. Video’s over het leven in Kompagnie, testimonials van studenten en de voordelen van het complex creëren een levendige contentmix op social media. Alle elementen zijn er aanwezig om een loyale community uit te bouwen.

Bekijk virtual office
View case
Show reel
Watch video