Tennis en Padel Vlaanderen Sport federatie
De koepelfederatie Tennis en Padel Vlaanderen beheert en promoot de tennis- en padelsport in – jawel – Vlaanderen. Ze verenigen zo’n 520 tennis- en padelclubs, samen goed voor meer dan 200.000 leden. Voor de communicatie en promotie van hun diensten en producten naar zowel clubs als spelers, rekenen ze op Expliciet als structurele marketingpartner.
Merkenstrategie
Ooit was er enkel Tennis Vlaanderen en de aftakking Padel by Tennis Vlaanderen. But nobody puts padel in a corner. Padel kende de afgelopen jaren zo’n sterke groei dat Padel by Tennis Vlaanderen de fanatieke padelspeler geen eer aandeed. Tijd om hun merkenarchitectuur te upgraden.
Vanuit een deep dive in de bestaande structuur van Tennis Vlaanderen, werkten we een up-to-date merkenstrategie uit die tennis en padel op dezelfde hoogte plaatst. Tennis en Padel Vlaanderen is de moederfederatie, met Tennis Vlaanderen en Padel Vlaanderen als brand waarmee ze communiceren naar zowel clubs als spelers.
01
Rebranding & launch
Drie verschillende brand identities met een eigen look & feel, verhaal en communicatie. Een duidelijke link met elkaar, maar elk met hun eigen touch.
02
Campaigns
Mijnterrein
Traffic genereren voor Mijn Terrein, de website waarop je gemakkelijk en razendsnel een tennis- en padelterrein kan reserveren? We deden het met een in het oog springende campagne. Gebruik je tijd op het toilet wijs en rep je naar je gereserveerde terrein.
Compagnon de Route
Videocontent om extra exposure te genereren voor het partnership tussen BNP Paribas Fortis en Tennis en Padel Vlaanderen.