
Trenara Mobile app
5 jaar. Meer tijd had Trenara niet nodig om zich op te werken tot dé referentie-app bij zowel start-to-runners als ervaren marathonlopers in België. Een stevige sprint, maar met Expliciet als digitale marketingpartner kozen ze vooral voor duurzame groei. Wat begon als productontwikkeling met een vleugje marketingsaus over, transformeerden wij tot een outstanding marketingaanpak for the long run.

01
Performance Marketing


Meer downloads en meer abo’s. In Vlaanderen, maar ook in Nederland en straks zelfs ook in Frankrijk en Duitsland. Dat zijn in een notendop de gedroomde eerstvolgende marketingfinishes voor Trenara. Dus doken we diep in hun business case en gingen we gericht op zoek naar de ideale toekomstige gebruiker via onder andere Google Ads, Google Display en YouTube Ads.

Met instant succes! Sinds dag 1 kwamen er nieuwe gebruikers én abonnees bij, en bouwden we een stabiele downloadratio vs. betalende abonnementen op. Zeker geen evidentie, gezien we via performance marketing voornamelijk nieuwe gebruikers die nog geen band hadden met het merk Trenara aantrekken.
Results
45.000
nieuwe gebruikers (maart 2024-november 2024)
1.000
nieuwe abonnees / 2,5 maand
6,27%
download/abonnement-ratio

02
Content Marketing
De bedenkers van Trenara zijn naast fervente marathonlopers ook echte datafreaks. Zo ontwierpen ze de trainingsalgoritmes in de app helemaal zelf. Trenara zit dus op een berg van loopkennis en -data die ze graag delen met hun achterban, een hyperactieve community. Maar die community, daar zit nog veel rek – lees: organische groei – op, wat ons betreft.
Dus koppelden wij Trenara’s expertise aan de onze en werkten we een SEO-traject op maat uit. Gaande van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek tot effectieve implementatie en monitoring.


Een succesvolle aanpak, die al snel bijkomend leidde tot concrete commerciële interesse vanuit B2B-hoek. En zo ligt ook affiliate marketing op tafel voor de nabije toekomst.
Results
+119%
meer blogweergaven
+68%
organische bezoekers
Topzoekresultaten in Google boven de mondiale sportmerken
03
Samenwerking
