Deze nieuwe brand identity ademt ons DNA

Als fabrikant van composiet bokst Diresco niet alleen op tegen verschillende andere populaire interieurmaterialen – zeker in het segment van de keukenwerkbladen – ook de concurrentie binnen de eigen composietsector is stevig. Met keramiek, Dekton en natuursteen voorop. Ondanks een kwaliteitstraditie van meer dan 20 jaar bleef hun imago helaas wat in de tijd vaststeken. Expliciet kreeg daarom de sleutels tot een integrale merkmetamorfose, zowel visueel als qua brand identity. De start van een pracht van een herpositioneringstraject én een bijhorende lanceringscampagne. 


Accepteer het gebruik van marketingcookies om deze video te bekijken.

"We hebben een achterstand opgelopen"

Uitdagingen zien is één ding. Ze openlijk erkennen om er meteen full speed ahead mee aan de slag te gaan, dat is iets helemaal anders. En toch is het net dàt wat Diresco deed toen ze Expliciet inschakelden om terug aansluiting te vinden met de markt, zowel qua interactie als qua aanbod.

Twintig jaar na de oprichting van familiebedrijf Diresco gingen we dan ook all-in voor deze op-en-top Belgische fabrikant. We doken eerst in hun drukbevolkte supply chain en zetten hun bedrijfsstrategie op scherp. Die oefening vertaalde zich in een integrale rebranding met onder meer een nieuwe website, professionele productvideo’s en een high-end brochure richting (potentiële) klanten. En dat allemaal op een aantal maanden tijd, net op tijd voor een gedroomde acte de présence op de voor hen belangrijkste beurs van het jaar: Marmomac in het Italiaanse Verona.

De start van een mooi verhaal waar we de komende tijd ook content- en performancegewijs zullen uitpakken om Diresco terug naar het voorplan te brengen, daar waar ze thuishoren.

Maarten Princen Co-owner Expliciet

‘Er zijn heel wat protagonisten in Diresco’s supply chain die  elk op een andere manier naar composiet kijken en andere verwachtingen hebben naar een fabrikant toe. Aan ons om al die doelgroepen zo goed mogelijk te doorgronden en te overtuigen van Diresco’s meerwaarde.’

Van degelijke naar outstanding business case? Bel ons!

Ben je ook op zoek naar een marketingpartner die niet diep, maar tot op de bodem van jouw business case gaat om jouw bedrijf te begrijpen? Twijfel niet om ons te contacteren of om een vrijblijvende afspraak te maken. Vertel ons: hoe kunnen wij jouw bedrijfsvoering mee outstanding hlepen maken?

NEWSLETTER

Read more toLearn more

Schrijf je in op onze nieuwsbrief voor insights, advies en tips om via marketing jouw bedrijfsdoelen te halen.

"*" geeft vereiste velden aan

Bekijk virtual office
View case
Show reel
Watch video