Van 27 naar 46% sales qualified leads in één jaar voor hoogtechnologisch B2B-bedrijf

Al meer dan zeven jaar lang vertrouwt specialist in verpakkingsinstallaties en -lijnen Ausloos op Expliciet om hun marketingdoelen te vervullen. En na die zeven vette jaren gaan we… gewoon opnieuw voor zeven vette jaren. Te beginnen met een optimalisatie-oefening voor hun salesfunnel. Want ook al loopt alles goed, the road to outstanding stopt nooit.

Extra focus op de early funnel

In de beginjaren van de samenwerking hebben we voor Ausloos vooral ingezet op sterke content & performance, met de nadruk op de latere fases in het aankoopproces. Om de kwaliteit van de leads verder te verhogen, namen we de volledige conversiestrategie opnieuw onder de loep. De grootste conclusie: het consolideren van alle data en conversiepunten.

De gekozen weg richting leadoptimalisatie? Een gerichtere conversiefunnel met aangepaste focus- en conversiepunten voor iedere fase in het aankoopproces, zeker in het begin:

  • Oriënterende fase: inspiratie via de vertoning van hun brandvideo (zie onder), informatie via gerichte blogcontent op maat van zeer specifieke doelgroepen
  • Overwegingsfase: succescases in beeld (videotestimonials) en tekst
  • Aankoopfase: harde conversie via contactname, productsimulatie of offerteaanvraag


Accepteer het gebruik van marketingcookies om deze video te bekijken.

Vernieuwde website als gids

Ook de website van Ausloos onderging een metamorfose. Om potentiële leads nog beter te informeren en hen sneller richting de gewenste oplossingen te leiden, bouwden we een reeks unieke landingspagina’s in rond de specifiek te verpakken producten en sectoren. Net om aan te tonen dat Ausloos perfect weet waar ál hun klanten van wakker liggen.

Of de klant nu actief is in de chemie-, diervoeder- of agrarische sector, of dat ie op zoek is naar verpakkingsoplossingen voor diepvriesproducten, meststoffen of plastic granulaten: iedere belangrijke doelgroep heeft voortaan zijn eigen online toegangspunt.

Om potentiële leads nog beter te informeren en hen sneller richting de gewenste oplossingen te leiden, bouwden we een reeks unieke landingspagina’s in rond de specifiek te verpakken producten en sectoren.

Sterkere leads, nog sterkere wisselwerking

Samengevat: door de conversiefunnel uit te rekken en door te evolueren van laagdrempelige naar hoogdrempeligere conversiepunten, komen potentiële leads meer dan ooit op het gepaste moment én in de ideale context terecht om tot een kwalitatieve lead te rijpen.

De resultaten lieten dan ook niet lang op zich wachten. Een klein jaar na implementatie steeg het aantal sales qualified leads van 27,3 naar maar liefst 46,4%. Een stijging die ook mee te danken is aan de betrokken rol van het Ausloos-salesteam, dat vragen en opportuniteiten vanuit klanten mee helpt omzetten tot enorm relevante en hoog converterende content.

Met andere woorden: hoe sterker de wisselwerking tussen marketingbureau en klant, hoe positiever de impact op de resultaten.

Heb je het ideale klankbord nog niet gevonden?

Ben je op zoek naar de gepaste partij om een marketingcampagne uit te bouwen of om je volledige merkverhaal te herbekijken? Van strategie, content en performance tot webdevelopment en grafisch design: wij hebben alle expertises in huis om resultaten te boeken, op te volgen én te optimaliseren. Niet zomaar goed, maar helemaal outstanding.

Neem alvast contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking en vertel ons alles over jouw plannen!

NEWSLETTER

Read more toLearn more

Schrijf je in op onze nieuwsbrief voor insights, advies en tips om via marketing jouw bedrijfsdoelen te halen.

"*" geeft vereiste velden aan

Bekijk virtual office
View case
Show reel
Watch video