Roeland Schuurmans: ‘De beste ideeën zoek ik bij werknemers’
Roeland Schuurmans werd letterlijk groot met Polydak, het dakwerkbedrijf van zijn ouders in Lommel. Nog voor zijn 30e kreeg hij de sleutels van het familiebedrijf in handen. Om van daaruit met Isolatiestock en Dakstock twee succesvolle distributietakken uit te bouwen. Twee product launches waar wij graag onze schouders mee onder zetten.
Ondernemer aan het woord
De liefde voor het bedrijf van zijn ouders werd bij Roeland Schuurmans letterlijk met de paplepel ingegeven. ‘Als kind deed ik niets liever dan mee naar de werf trekken, met de vrachtwagen meerijden of op de heftruck zitten. Ook al mijn vakantiejobs deed ik bij Polydak. Het is altijd mijn thuis geweest. Toen het bedrijf een paar jaar naar Overpelt verhuisde, stond ons huis zelfs pal naast de kantoren.’
‘Op mijn 21e liet ik de schoolboeken voor wat ze waren en ging ik in op het aanbod van mijn vader om mee op het dak te gaan werken. Toen ik twee jaar later mijn duim brak tijdens een sportongeval, kwam ik op kantoor terecht en daar ben ik nooit meer vertrokken. Ik heb er alles gedaan wat ik maar kon doen: personeelszaken, aankoop, calculatie, logistiek, noem maar op.’
‘Tot ik zeven jaar geleden het voorstel van mijn ouders kreeg om het bedrijf van hen over te nemen. Ik twijfelde niet en herinner me dat mijn ouders me al snel loslieten. Mijn vader stuurde bijvoorbeeld oudere werknemers die altijd ten rade bij hem kwamen meteen naar mij door. In het begin gaf dat een beetje een vreemd gevoel. Ook al had ik al jaren ervaring opgedaan binnen het bedrijf, toch liepen er werknemers rond die me als klein kereltje onder de vergadertafels door hebben zien lopen. Onze boekhouder heeft me zelfs nog ooit in mijn wieg zien liggen (lacht).’
Hoe staat het met de vrije tijd van Roeland Schuurmans?
Voor een zaakvoerder van drie bedrijven zitten er ook maar 24 uren in een dag. Wat met het leven buiten de werkuren? ‘Dat zit best nog wel goed hoor (lacht). Ik heb zelfs nog tijd over voor wat nevenprojecten. Ik ben al een paar jaar bezig met het opkopen van bouwgronden, om daar dan energiezuinige woningen op te bouwen. Binnenkort wil ik me ook meer en meer op projectontwikkeling gaan richten. Gebouwen uit de grond stampen en zien hoe ver je telkens kunt gaan… Ik kan me daar echt enorm mee amuseren.’
‘Maar de echte quality time is voor mijn gezin. Mijn kinderen van 8 en 11 basketballen en boksen, hen volg ik overal mee naartoe. Ik probeer ook jaarlijks met hen de bergen in te trekken om te gaan hiken. Het liefst in Oostenrijk, in de zomer. We zijn echte natuurmensen… maar minstens even grote dierenmensen! Ik hou me heel graag met dieren bezig. Mijn grootouders en ouders hebben altijd vee gehad. Koeien, paarden, kippen, hanen, konijnen… Dieren zijn altijd een constante geweest in mijn leven en dat zal altijd zo blijven.’
How we made Isolatiestock stand out
Al sinds de jaren 80 focust Polydak zich op het plaatsen, herstellen en renoveren van platte daken, zowel residentieel als industrieel. Los van hun hoofdactiviteit profileerden ze zich doorheen de jaren almaar meer als betrouwbare verdeler van dakdichtings- en isolatiematerialen. Deze activiteiten wensten ze onder te brengen onder nieuwe, aparte bedrijfsentiteiten.
Wij zetten onze schouders onder de brand launch van Isolatiestock. We meetten de gloednieuwe merknaam een logo, bijhorende kleurensettings en website aan, om daarna uit te pakken met een gerichte social mediacampagne om de nodige awareness te creëren onder hun professionele en particuliere doelpublieken. Deze zorgde voor zo’n mooie resultaten, dat we al snel een verlengstuk breidden aan deze campagne. In een volgend stadium mochten we ook de merklancering van Dakstock in goede banen leiden.
Heb jij een business case die alles in zich heeft om te excelleren, maar ben je nog op zoek naar dat ene geschikte agency? Wij nemen de uitdaging graag met beide handen aan. Contacteer ons alvast voor een kennismaking.