Marchetta Bouwen op maat - Projectontwikkeling

Marchetta is altijd een verhaal van harde werkers geweest. Van familie die bouwt voor families. Een verhaal dat wij sinds 2019 mee scherpstellen, als allround marketingpartner.

01

Merkenarchitectuur & rebranding

We brachten Marchetta van drie merken terug naar één. Van Thuis Best Woningbouw, Marchetta Villabouw en Marchetta Bouwprojecten naar Marchetta Familiebouwers, gespecialiseerd in familiewoningen op maat.
Eén naam. Eén familie. Eén brand identity en glasheldere positionering.
Een brand identity en positionering die we tot de dag van vandaag blijven polijsten, rekening houdend met de challenges van de veranderende bouwmarkt en het hogere doelgroepsegment dat Marchetta steeds bewuster wil targeten. Vandaag is Marchetta meer dan ooit de totale bouwpartner voor particulieren op zoek naar meerwaarde.

02

Content marketing

Results

53%

Blogweergaves zijn op 1 jaar tijd met 53% gestegen.

03

Performance marketing

Results

1700

Ingevulde bouwcalculators per kwartaal. Het is de meest bezochte pagina van Marchetta’s website. Leads in Marchetta’s regio en met bouwgrond worden gecontacteerd door hun salesdepartement. Leads in hun regio maar zonder bouwgrond komen terecht in een marketing automation-traject

5,08% 

Conversiepercentage. Enkel voor Google ads zitten we al op 12,44%.

04

Marketing automation

Een marketing automationtraject transformeert Marchetta’s koude naar warme leads. Leads uit de bouwcalculator – waarvan we weten dat ze nog geen bouwgrond hebben – volgen een traject van 52 weken. Leads via andere conversiepunten – waarbij we nog geen weet hebben van een bouwgrond – komen in een 20 weken-traject, met verschillende flows naargelang informatie die we al dan niet verzamelen along the way. Een strategisch uitgekiende puzzel die we voor Marchetta legde.

View case
Show reel
Watch video