Outstanding cases: Padel Vlaanderen, Gevers, Limelight, edibo en Machiels Building Solutions
Welke van onze cases schitterden de afgelopen maanden volop? Een greep uit het Expliciete aanbod!
Welke van onze cases schitterden de afgelopen maanden volop? Een greep uit het Expliciete aanbod!
Zomerhit 2024? Die eer gaat zonder twijfel naar KidsPadel is Smash! van Padel Vlaanderen. Nadat de padelfederatie in 2023 KidsPadel lanceerde bij hun clubs en trainers, is 2024 het jaar waarin ze het initiatief bekend willen maken bij het grotere publiek. Enter hun nieuwe mascotte, Bandido, die met zijn eigen reggaeton popsong toont dat padel ook voor kinderen the next big thing is. Een outreach campaign waarmee we via Meta, YouTube en TikTok op vier weken 2745 kinderen en hun ouders wisten te bereiken.
Onze vrienden van videoproductiebedrijf Limelight wilden nog meer op de radar komen bij andere marketing agencies als structurele all-in-one videopartner. Onder het mom van ‘de liefde gaat door de maag’ en ‘niets is conceptneutraal’ lieten we hen XL-popcornbekers leveren bij tien agencies in Limburg en Antwerpen.
Alle popcorn op? Dan vonden ze onderaan een QR-code om een movie night voor tien personen te winnen. Hosted by Limelight, inclusief snacks, drinks en – natuurlijk – rode loper.
Nadat we houtskeletbouwer Machiels Building Solutions, deel van Group Machiels, strategisch op weg zetten met een nieuwe, opgefriste branding, ontwikkelden we een website die hun verhaal capteert en hun verschillende doelgroepen weet aan te spreken. De website wordt ondertussen niet alleen gebruikt als startpunt voor hun online visibility, maar is ook de salestool waarmee hun salesteam de baan opgaat en klanten weet te overtuigen.
‘Wat het verschil maakt tussen goed en groots? Tussen degelijk en indrukwekkend? Tussen oké en ongezien? Dat zijn zij die verder durven denken dan de rest. Die in iedere uitdaging een oplossing zien.’
In lijn met edibo’s positionering en baseline challenging buildings creëerden we voor hen meer naamsbekendheid op de arbeidsmarkt met de challenge accepted-campagne. Een regionale campagne waarin we op zoek gingen naar medewerkers die samen met edibo de uitdagingen in de industriebouw willen aangaan.
Met meer dan duizend websitebezoekers in enkele weken en meerdere waardevolle sollicitaties kunnen we zeggen: challenge completed.
Om Gevers, internationaal specialist in intellectueel eigendom, in de markt te zetten als dé pionier in hun sector, stoelden wij hun nieuwe rebranding op het concept Empowering Innovation.
Voor de lancering hiervan, ontwikkelden en voerden we een tweeledige strategie: één internationaal en één doelgericht naar Frankrijk. Dat omdat Gevers er in het verleden al samensmolt met Orès en nu als één unified brand, Gevers, verder gaat.
Het resultaat vertaalde zich in twee e-mailings, twee videocampagnes en twee persaanpakken, elk met een licht andere insteek. Maar wel elk met dezelfde belangrijke hoofdboodschap: Gevers is dé partner voor wie innovatie najaagt. En geloof ons: the best is yet to come.
Jouw merk, product of dienst onder zoveel mogelijk van de juiste ogen krijgen? Dat is ons ding! Kom ons alles erover vertellen en wij zetten daar een outstanding marketingplan tegenover. See you soon!