SEO is geen sprint, maar een marathon

SEO is meer dan een mooie website maken, zoekwoorden instellen en klaar. Wie top of mind wil blijven en organisch zoekverkeer wil maximaliseren, blijft aandacht besteden aan SEO. Waarom? Daarom. En om de volgende redenen.

Een goede basis is nog maar het begin

Uiteraard start alles met een website die goed in elkaar steekt, zowel technisch als inhoudelijk. Met een hoge user experience en relevante content. Voorafgegaan door een SEO-deep dive of zoekwoordenanalyse die bepaalt op welke zoekwoorden in Google jij organisch gevonden wil worden.

Maar een goede website is geen statisch gegeven. Een goede website is in for the long haul. Hij deint mee met de snel veranderende wereld – inclusief Googles algoritme en rankingfactoren die bepalen hoe hoog je website scoort in zoekresultaten. Blijven opvolgen, analyseren en optimaliseren zijn onontbeerlijk.

Consistent en consequent = key

Op regelmatige basis – bijvoorbeeld jaarlijks – de organische vindbaarheid van je website analyseren, legt heel wat opportuniteiten bloot. Ontdek op welke zoekwoorden je goed scoort, hoe bestaande pagina’s te optimaliseren en welke keyword gaps wachten om ingevuld te worden met nieuwe, up-to-date content.

Daarbij geldt: ga consistent en consequent te werk. Google bekijkt en crawlt regelmatig je website. Wie frequent optimalisaties doorvoert en nieuwe, relevante content toevoegt, heeft daarbij een streepje voor. Daarom: beter elke maand één nieuw artikel op je website plaatsen dan één keer per jaar twaalf artikels. Vergelijk het met nieuwswebsites die non-stop nieuwe content genereren en het opvallend goed doen in zoekresultaten.

Vertrek vanuit je analyse om te bepalen wat je dient te schrijven en ga consistent aan de slag. Je verbreedt je dekking, trekt bezoekers aan doorheen de volledige salesfunnel en houdt Google te vriend. Want Google loves new content.

Expliciet-copywriter Lise over SEO
Copywriter en teamcoach Lise: "Beter elke maand één nieuw artikel op je website plaatsen dan één keer per jaar twaalf artikels."

Verder kijken loont

Niet alleen je eigen website biedt opportuniteiten. SEO is meer dan dat. Backlinking zorgt dat je website meer autoriteit krijgt en hoger scoort. Actief op Pinterest of YouTube? Zorg dat je ook hier hoog in het zoekverkeer belandt met onder andere SEO-proof thumbnails, (alt) tags en titels. En – stating the obvious – links naar relevante pagina’s op je website.

How to stand out in Google? Reken op onze experten die het kleurrijke en altijd veranderende SEO-spectrum als geen ander begrijpen. En dat doorvertalen naar een strategie en uitwerking op maat van je bedrijf. Reach out!

NEWSLETTER

Read more toLearn more

Schrijf je in op onze nieuwsbrief voor insights, advies en tips om via marketing jouw bedrijfsdoelen te halen.

"*" geeft vereiste velden aan

Bekijk virtual office
View case
Show reel
Watch video