'Ik hou ervan om de dingen voortdurend in vraag te stellen'
Net als haar collega-content marketeers ontfermt Alex zich over haar eigen, veelzijdige klantenportefeuille. ‘Bedrijven die ervoor kiezen om content op langere termijn in te zetten om zo hun ambities waar te maken, komen bij ons team terecht. Als content marketeer schrijven we onder meer blogs, socialmediaposts, magazines of nieuwsbrieven uit voor hen.’
‘Maar daar stopt ons aandeel niet, integendeel. We zitten meerdere keren per jaar samen aan tafel met de klant, we denken actief mee na over concepten en formats en over hoe we met al die content een maximale impact bij het doelpubliek kunnen teweegbrengen. Ik leer zoveel bij van zoveel verschillende mensen uit de meest uiteenlopende sectoren. In eenzelfde week kan ik schrijven over veranda’s tot kleding- trends en van brillen tot industriële verpakkingsmachines.’
Een onderdeel van haar job waar Alex extra energie uit haalt, is het bewaken en optimaliseren van contentstrategieën. ‘Ik hou ervan om dingen voortdurend in vraag te stellen, om te analyseren welke content wel of niet werkt. En om daarna de strategie bij te sturen en er uiteindelijk ook zelf creatief mee aan de slag te gaan. Die mix maakt het voor mij net zo geweldig.’