Hartenjager Joren Vanroy

De eerste week van accountmanager Joren bij Expliciet staat nog stevig in ons collectieve geheugen gegrift. Intussen, twee jaar later, hebben we de – letterlijk – grootste der Hartenjagers stevig in onze armen gesloten. Waar liggen de ambities van deze Trefzekere Marketeer?

Van een binnenkomer gesproken. Nog geen volledige week aan het werk en Joren mocht al mee op jaarlijkse citytrip. De bestemming: Krakau, Polen. Het land van pierogi, Robert Lewandowski, maar helaas niet van de beste opdieners. Dat mocht Joren aan den lijve ondervinden toen hij op restaurant een volle kom hete bietensoep over zijn mooiste outfit heen kreeg. Gelukkig zonder erg, al is zijn hemd er nooit meer bovenop geraakt.

Na een korte opfrisbeurt in het hotel en een stevige nacht was gelukkig alles vergeten en vergeven. Of toch al zeker vergeten. In die mate dat hij en zijn nieuwe collega slash kamergenoot Jelle de ochtend nadien de bus richting onze excursie achterna moesten hollen. Een veelbelovende start van zijn Expliciete carrière, die we zeker met jullie wilden delen.

Eén van die nieuwe projecten die ons pad kruisten, was het content partnership met vastgoedwebsite Immoweb, waar Joren zich met plezier over ontfermt. ‘Een spannend project, dat er voor mij persoonlijk wel tussenuit springt. Wekelijks een blog aanleveren in twee talen, daar kruipt natuurlijk extra overleg, planning en nazicht in. Daarnaast hebben we hen een voorstel gedaan om mee te springen op de podcasttrend. Sinds begin dit jaar zijn we hier ook effectief mee gestart.’

Met intussen meer dan 7 jaar marketing- en accountervaring op de teller heeft Joren al best een goede kijk op hoe het wereldje werkt. ‘Maar er valt nog heel veel te ontdekken. Ik zit bijna elke dag samen met ambitieuze en interessante bedrijfsleiders. De verhalen die ik daar hoor, daar word ik niet alleen professioneel, maar ook persoonlijk rijker van.’

‘Ik vind het belangrijk om die ervaringen daarna ook te delen binnen het team. Enerzijds met Jan en Maarten, waar ik een heel nuttig klankbord in vind, maar dat ook voor hen hoop te kunnen zijn. En anderzijds vind ik het belangrijk dat ik onze ervaringen en successen kan delen met iedereen die eraan meewerkt. Als accountmanager krijg je misschien sneller die eerste schouderklopjes, maar we investeren met zijn allen heel veel energie in een project.’

En slaat de stress dan nooit toe tijdens een wat heftiger project? ‘Toch wel, maar gezonde stress mag en moét zelfs, vind ik. Zolang je de klant het gevoel blijft geven dat je meester bent over de situatie en dat zijn vertrouwen in de beste handen is.’

‘En als de stress er toch uit moet, dan kruip ik gewoon op de fiets. Voor mij is dat de ideale manier om even letterlijk weg te rijden van alles: afzien, alleen maar concentreren op het trappen en het hoofd helemaal leegmaken. Vaak komen dan ook net de goeie ideeën en inzichten naar boven. En die neem ik de dag erna dan weer mee naar Expliciet.’

Totem: trefzekere marketeer

‘Voetbal heeft altijd een belangrijk deel uitgemaakt van mijn leven. Ik speel nog altijd zaalvoetbal. Vroeger wilde ik zoals veel kinderen natuurlijk profvoetballer worden, maar dat heeft er helaas nooit ingezeten. Dan maar trefzeker als marketeer, dat moet nog lukken (lacht).’

Wielrennen

‘Naast voetbal is ook wielrennen de laatste jaren een echte passie geworden. Ik plan sowieso elke week drie tot vier ritjes in. Ofwel fiets ik op de rollen via Zwift, ofwel trek ik er alleen of met de vrienden op uit.’

Reizen

‘Iets waar ik nooit genoeg van zal krijgen, is nieuwe plekken ontdekken. Van citytrips in Europa – met nu en dan een lokale voetbalmatch tussendoor – over roadtrips langs de westkust van Frankrijk tot rondreizen in de Filipijnen. Van zodra ik op een heel nieuwe plek kom, ben ik helemaal in mijn element.’

NEWSLETTER

Read more toLearn more

Schrijf je in op onze nieuwsbrief voor insights, advies en tips om via marketing jouw bedrijfsdoelen te halen.

"*" geeft vereiste velden aan

View case
Show reel
Watch video