Hartenjager Maarten Rediers

De uitdrukking “Da’s nogal ne kastaar” zou zomaar op deze Hartenjager kunnen slaan. Zijn ideale dag staat volgeprogrammeerd met natuurdocumentaires, maar tegelijkertijd zou hij geen mens – of dier – kunnen missen. Wij stellen je graag voor aan Maarten, onze creatieve strateeg.

Binnen Team Expliciet vormt hij niet alleen de helft van het duo Maarten&Maarten, maar ook van de cel_strategie, die uit dezelfde twee leden bestaat. ‘Samen tekenen we de grote ruwe lijnen van campagnes, content marketing- trajecten en go to-market-plannen uit voor klanten en bouwen we deze verder uit. Dat is het creatieve gedeelte. Eens het traject voor de klant loopt, begint het analytische gedeelte: cijfers ontleden, bijsturen en optimaliseren.’

‘We proberen de rest van de Hartenjagers maximaal te betrekken hierin, zodat we onze klanten hoge kwaliteit op lange termijn kunnen blijven garanderen. Dat hoeft niet altijd op een serieuze manier te gebeuren. Zo hebben we bijvoorbeeld een spaarkaart ontworpen die collega’s kunnen komen laten afstempelen wanneer ze ons inschakelen voor een verbetertraject. En kaartje vol, betekent een leuke prijs!’

Niet te serieus: je mag het gerust een van Maartens motto’s noemen. ‘Ik wil mensen vooral laten glimlachen. Of dat nu is met een creatieve inhaker voor een campagne of met een flauwe opmerking tussen collega’s. Het is hard werken in een marketingbureau, dus elke kwinkslag is mooi meegenomen.’

Dat is ook exact de reden waarom Maarten ervan houdt om mee de sfeer op kantoor te verzorgen. ‘De kleine geluksmomentjes zoals de afterworks of de persoonlijke kaartjes bij een verjaardag vind ik heel belangrijk, want dat zie je zeker niet vaak gebeuren binnen bedrijven. Maar daar mag het niet stoppen. Mijn doel is om zoveel mogelijk mensen te betrekken, zowel de anciens als de nieuwe Hartenjagers. In een ideale wereld heeft iedereen straks minstens één klein gelukske per dag.’

Als kind droomde Maarten ervan om dierenarts te worden, maar dat toekomstig beroep haalde hij al vroeg van zijn lijstje, net als archeoloog. ‘Dan maar marketeer (lacht). Achteraf bekeken een logische keuze. Ik stond als kleine jongen tijdens Allerheiligen al naast mijn grootouders om bloemen te verkopen aan het kerkhof. Zij gaven me mijn eerste marketingles: De mooiste bloemen zet je vooraan, de duurste achteraan. En dankzij de winkel van mijn moeder smeet ik mij volop op het webshopverhaal toen tijdens een zware sneeuwperiode bleek dat er geen klanten meer over de vloer kwamen. Dat was mijn persoonlijk eurekamoment, dat niet veel later leidde tot mijn eerste stappen in de wereld van online shoppen en Google Ads.’

‘Sindsdien is het ondernemende in mij volop blijven opborrelen. Dat leidde vorig jaar tot mijn eerste test als ondernemer: kastaar. Samen met mijn vriendin bak ik taarten, cupcakes en donuts voor honden, katten en paarden. Een combinatie van mijn twee grootste passies: dieren en ondernemen. We zijn gestart met weinig concrete doelstellingen en wilden vooral meer inzicht krijgen in wat ondernemen juist betekent. Maar we kregen meteen positieve feedback en veel publiciteit. Onze ambitie is nu om kastaar uit te bouwen en hier ooit een belevingscentrum en eventueel een cafeetje aan te koppelen. Met puppicino’s in plaats van cappucino’s.’

Maartens totem: strategische kastaar

‘Ik denk dat mijn totemnaam me perfect samenvat. Een kastaar is blijkbaar iemand die wel eens ondeugend uit de hoek kan komen, dus dat klopt wel. En zelf ben ik iemand die heel veel nadenkt, misschien soms iets té veel (lacht).’

Zijn hart loopt over van:

Golden Retrievers

‘Louis en Snowy zijn onze eigen twee kastaars. Qua karakter passen golden retrievers perfect met wie ik ben: rustig, sociaal, speels en toch ook een klein tikkeltje ondeugend. In hun blik zie je het al: als ze met je voeten kunnen spelen, dan doen ze het! We hebben zelfs op café al eens te horen gekregen dat de honden echt op ons lijken (lacht).’

Reizen en avontuur

‘Ik ga graag op avontuur, het liefst buiten de uitgestippelde routes. Op zoek naar dieren, in bomen klimmen, speciale plekjes verkennen. In Noorwegen heb ik ooit vier uur lang in een verwilderde SS-bunker gezeten. Daar heb ik een kogelomhulsel van de Duitsers gevonden. Die ligt nu tussen de rest van mijn vondsten in onze speciaal ingerichte reiskamer.’

Natuurdocumentaires

‘Mijn guilty pleasure. Ik doe niets liever dan het gedrag van dieren observeren. Ik ben een grote fan van hun rauwe, maar eerlijke emoties. Mijn ideale dag zou bestaan uit non-stop natuurdocumentaires bekijken. Wist je bijvoorbeeld dat een olifant spontaan gaat rouwen naast het karkas van een vreemde soortgenoot, ook al is er geen enkel spoor meer achtergebleven? Geweldige dieren! Niet voor niets dat ik me dan ook enkele jaren heb ingezet als vrijwilliger voor Bring The Elephant Home, een Nederlandse organisatie die zich inzet om olifanten in Zuid-Afrika en Thailand te beschermen.’

Wil je Maarten graag nog beter leren kennen? Er staan nog enkele vacatures open, wie weet worden jullie binnenkort dan wel collega’s!

NEWSLETTER

Read more toLearn more

Schrijf je in op onze nieuwsbrief voor insights, advies en tips om via marketing jouw bedrijfsdoelen te halen.

"*" geeft vereiste velden aan

View case
Show reel
Watch video