Outstanding cases: Diresco, Job Talent International, Van Havermaet, Stellar H., Cuizien
Welke van onze cases schitterden de afgelopen maanden volop? Een greep uit het Expliciete aanbod!
Welke van onze cases schitterden de afgelopen maanden volop? Een greep uit het Expliciete aanbod!
Een boek uitbrengen met advieskantoor Van Havermaet? Challenge accepted. Om vertrouwd gezicht en ‘Challenger’ Jan Maurissen – die op pensioen ging – te eren en om de continuïteit van Van Havermaet te onderstrepen, creëerden wij het boek ‘Challenger’. Het schrijven van de challenges namen de ‘maeten’ voor hun rekening. Het design, de inhoudelijke structuur, eindredactie, productie en verzending waren voor ons. Hieraan koppelden we een social media campagne waarin het boek gratis besteld kon worden. Resultaat? Een conversieratio van 35% en 175 nieuwe leads.
Een subliem project voor een klant die ons op een sublieme wijze vertrouwt. Composietfabrikant Diresco wil zichzelf weer op de kaart zetten. Onze analyse: gooi de functionele, informatieve manier van communiceren overboord en ga voor visueel en inspirationeel. Enter de productvideo’s voor hun nieuwe productlijn Sublime. In 8 video’s tonen we op een visueel aantrekkelijke manier elk product en bespreken we de inspirationele eigenschappen ervan. Leuk weetje: de video’s werden opgenomen in het Nederlands, maar via AI lieten we de lippen van de spreekster overeenkomen met de tekst voor de Engelse video’s.
Grenzen verleggen? Da’s iets waar we met Expliciet graag aan meedoen. Uitzendkantoor Job Talent wil meer uitzendkrachten uit het buitenland rekruteren. Onze aanpak? We startten met een strategische aanbeveling, gevolgd door een dynamische communicatiestrategie en een hands-on uitvoering. We shootten testimonialvideo’s met Poolse werknemers die in kaart brengen wat de drivers zijn om in België te komen werken. We vertaalden deze in krachtige campagneboodschappen. Ook zetten we een Poolse looncalculator op als leadtool, zodat Poolse uitzendkrachten hun loon in België kunnen berekenen.
Cuizien opende een keukenexpo – géén klassieke toonzaal – in Hasselt. Hier zetten ze met 8 verschillende keukens hun maatwerk centraal. Aan ons om met een fotoshoot al die keukens zo in beeld te brengen dat ze inspirationeel vakmanschap uitstralen. Om de allerbeste beelden te kunnen shooten, organiseerden we op voorhand een testshoot om de locatie en lichtinval optimaal te gebruiken de dag zelf. Beelden zeggen meer dan woorden, dus oordeel vooral zelf.
KEPLER staat bekend om de meest energiezuinige woningen op de markt te bouwen. Dus waarom ook niet de meest energiezuinige woonwijk van Europa bouwen?! Hun vraag: hoe brengen we dit baanbrekende concept in Houthalen naar de markt? Ons antwoord: met een totaalaanpak. Van de eerste strategische aanbevelingen tot de uiteindelijke naamgeving, branding, en communicatiestrategie, alles werd door ons zorgvuldig uitgedacht en geïmplementeerd.
Jouw merk, product of dienst onder zoveel mogelijk van de juiste ogen krijgen? Dat is ons ding! Kom ons alles erover vertellen en wij zetten daar een outstanding marketingplan tegenover. See you soon!