Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

27 maart 2017

Waarom je best geen posts deelt van je bedrijfspagina

Expert aan het woord

Chloë Vissers
Sociale sparringpartner

Nog vragen?

Wij helpen je graag verder.

Een Facebookpost van jouw bedrijfspagina delen: goed bezig? Neen! Akkoord, je zorgt ervoor dat jouw vrienden deze leuke post te zien krijgen. Maar wat als we je vertellen dat je – met alle goede bedoelingen ten spijt – meer kwaad dan goed doet? Tijd voor een streepje uitleg!

Bij een goede Facebookpost draait alles om bereik, likes en interacties. Want hoe meer daarvan, hoe populairder de post. Het is dan ook begrijpelijk dat jij hier graag een handje bij wilt helpen. Want jij hebt toch honderden vrienden die wat hebben aan dit leuke bericht? Klik op ‘delen’ en laat je vrienden maar zien wat voor leuks je bedrijf doet!

Van één naar twee posts

Net hier knelt het schoentje. Door het originele bericht te delen, creëer je twee identieke posts die naar hartenlust geliket worden en waarop gereageerd wordt. Gevolg? Het aantal likes en reacties raakt opgesplitst tussen het originele bericht op je bedrijfspagina en het bericht op je persoonlijk profiel. Zo zal je persoonlijke netwerk eerder jouw bericht liken in plaats van dit op je bedrijfspagina.

En het gevolg daarvan is dan weer dat de pagina van je bedrijf likes, commentaren en interacties misloopt. Da’s extra jammer als die posts op de bedrijfspagina nog eens betalend worden gesponsord…

Hoe moet het dan wel voor je bedrijfspagina?

Like of reageer met je persoonlijke account op de Facebookpost. Zo komen je acties op een correcte manier in de tijdlijn van je vrienden terecht. Met als resultaat dat zij ook de originele post te zien krijgen op je bedrijfspagina. Win-win!

Vragen?

Zit je na het lezen van dit artikel toch nog met enkele vragen? Geen zorgen, onze social media experts staan steeds voor je klaar!

Lees verder.

Blijf nog wat langer.