Als coach crea is Saar vandaag het centrale aanspreekpunt binnen het designteam. Samen zetten ze dagelijks creatieve briefings om naar visuele concepten, geven ze unieke invulling aan merkidentiteiten en laten ze campagnes massaal in het oog springen.
‘Niet alleen geeft het veel voldoening om iedereen in de juiste creatieve richting te sturen en talenten verder te ontwikkelen, ook het uitbouwen van een sterke band onder de teamleden is van grote waarde. Dat terwijl ik zelf nog iedere dag volop in de designs vlieg.’
‘Zelf werk ik het liefst mee aan brandings en merkidentiteiten. De samensmelting van feitelijke gegevens met intuïtief inzicht maken het uitdagend. Met trends en een interne briefing alleen kom je er niet om een merkstrategie op een unieke manier vast te leggen in een visueel concept. We moeten ons kunnen inleven in de mensen achter een bedrijf of organisatie. Wie zijn ze? Welke uitstraling willen ze? Daarna is het aan onze creatieve intuïtie om die informatie te koppelen aan de juiste uitstraling. Net die zoektocht is voor mij de ultieme drijfveer.’