B2B-leadgeneratie? Denk eens aan een webinar!

Webinars. Geen buzzword, wel een bewezen krachtpatser in je communicatiestrategie. Niet omdat ze de grootste leadaantallen opleveren, wél omdat ze kwaliteit boven kwantiteit plaatsen. Maar liefst 52% van de marketeers geeft aan dat leads uit B2B-webinars kwalitatiever zijn dan via andere kanalen. En dat is precies waarom een goed georganiseerde webinar onmisbaar is in je marketingplan van 2025. 

B2B-leadgeneratie? Denk eens aan een webinar!
'62% van de webinardeelnemers toont interesse in het aanvragen van een demo bij het salesteam.'

De cijfers spreken voor zich

In tegenstelling tot massale awareness campagnes zitten webinars aan het einde van je conversiefunnel. Het draait hier niet om om honderden leads die nog een lang beslissingstraject moeten afleggen, maar om die tientallen die écht waardevolle contacten zijn. 

73%
van de B2B-marketeers en sales leaders vindt webinars hét kanaal om high-quality leads te genereren.  

44%
is de gemiddelde deelnemersscore tijdens marketingwebinars.   

62%
van de webinardeelnemers toont interesse in het aanvragen van een demo bij het salesteam. 

54%
van de B2B-professionals neemt wekelijks of zelfs dagelijks deel aan webinars.  

70%
van de B2B-professionals zoekt actief naar tips, tricks en best practices tijdens het volgen van een webinar.  

B2B-leadgeneratie? Denk eens aan een webinar!
'Een webinar organiseren in de voormiddag? Slim, want ochtendwebinars zijn 93% effectiever dan sessies in de avond. Het favoriete timeslot: tussen 8u en 10u.'

B2B-webinar organiseren? Hou deze 3 tips in het achterhoofd

1. Timing is alles 

  • Een webinar organiseren in de voormiddag? Slim, want ochtendwebinars zijn 93% effectiever dan sessies in de avond. Het favoriete timeslot: tussen 8u en 10u. 
  • De beste dagen om je webinar aan te kondigen zijn dinsdag, woensdag of donderdag. Dit zijn ook de ideale dagen om je webinar te organiseren. Daar behaal je de hoogste conversie.
     

2. Content is king 

  • Het topic van de webinar heeft de grootste invloed op het aantal inschrijvingen. 
  • Webinars van 60 minuten zijn het populairst bij deelnemers. 
  • Webinars met marketingmateriaal – zoals presentaties, grafieken, … – converteren 60 keer beter dan webinars zonder.
     

3. Follow-up 

  • Leadgeneratie stopt niet wanneer je webinar stopt. Eindig met een Q&A-sessie en verstuur een opname naar alle deelnemers en afwezigen. Zo blijf je top-of-mind.  

Leads genereren met een outstanding webinar?

Webinars zijn een krachtig instrument in je B2B-marketingstrategie. Ze leveren geen massale aantallen op, maar focussen op wat écht telt: kwalitatieve leads die oprecht geïnteresseerd zijn in je aanbod. Klaar om een outstanding webinar te organiseren? Get in touch 

NEWSLETTER

Read more toLearn more

Schrijf je in op onze nieuwsbrief voor insights, advies en tips om via marketing jouw bedrijfsdoelen te halen.

"*" geeft vereiste velden aan

Bekijk virtual office
View case
Show reel
Watch video