B2B-leadgeneratie? Denk eens aan een webinar!
Webinars. Geen , wel een bewezen krachtpatser in je ommunicatiestrategie. Niet omdat de grootste leadopleveren, wél omdat ze kwaliteit boven kwantiteit plaatsen. Maar liefst 52% van de marketeers geeft aan dat leads uit B2B-webinars kwalitatiever zijn dan via andere kanalen. En dat is precies waarom een goed georganiseerde webinar onmisbaar is in je etingplan van 2025.
De cijfers spreken voor zich
In tegenstelling tot massale awareness campagnes zitten webinars aan het einde van je conversiefunnel. Het draait hier niet om om honderden leads die nog een lang beslissingstraject moeten afleggen, maar om die tientallen die écht waardevolle contacten zijn.
73%
van de B2B-marketeers en sales leaders vindt webinars hét kanaal om high-quality leads te genereren.
44%
is de gemiddelde deelnemersscore tijdens marketingwebinars.
62%
van de webinardeelnemers toont interesse in het aanvragen van een demo bij het salesteam.
54%
van de B2B-professionals neemt wekelijks of zelfs dagelijks deel aan webinars.
70%
van de B2B-professionals zoekt actief naar tips, tricks en best practices tijdens het volgen van een webinar.
Leads genereren met een outstanding webinar?
Webinars zijn een krachtig instrument in je B2B-marketingstrategie. Ze leveren geen massale aantallen op, maar focussen op wat écht telt: kwalitatieve leads die oprecht geïnteresseerd zijn in je aanbod. Klaar om een outstanding webinar te organiseren? Get in touch.