Thomas Timmers
,
Accuraat websoldaat

Zet jouw e-mailhandtekening in de kijker

Thomas Timmers
,
Accuraat websoldaat

Twee-hon-derd-mil-jard (het opsplitsen van een getal in lettergrepen zorgt altijd voor wat extra drama). Dat is het aantal e-mails dat we met z’n allen te samen, over de hele wereld, versturen per dag. Een hele boterham waarvan één derde onherroepelijk en zonder te verpinken in de prullenbak verdwijnt. Tijd om 2/3e van het gros eens onder de loep nemen en onze blik te vestigen op dat kleine paragraafje onderaan: de e-mailhandtekening.

E-mailhandtekeningen: bij sommigen kan je er niet naast kijken, enkelingen houden het eerder kort en anderen hebben er zelfs gewoonweg geen. Zonde, want met een professionele handtekening maak je een goede indruk! Dankzij een e-mailhandtekening gooi je niet enkel kostbare informatie over jezelf te grabbel, je laat als het ware een online visitekaartje achter. Wat moet er nu precies in staan en hoe zorg je ervoor dat jouw handtekening gezien wordt? Geen probleem, wij hebben 4 treffende tips voor je klaarstaan!

1. Houd het kort

Door het achterwege laten van té veel kleuren, afbeeldingen en tekst zal de grootte van je e-mail slinken. Met als gevolg dat je door elke spamfilter geraakt. Simpelweg het logo van je bedrijf en je contactgegevens volstaan. Ook bij deze laatste is het opletten geblazen: niets zo vervelend als een ellenlange waslijst met 3 telefoonnummers en 4 e-mailadressen om contact op te nemen met iemand -Help, welke moet ik nu gebruiken?!-. Houd het kort en vermeld enkel de essentie van jouw contactgegevens: naam, functie, telefoonnummer, website en e-mailadres.

2. Informeer je ontvanger

Een digitale handtekening hoeft niet louter om gegevens te draaien, je kan er simpelweg ook informatie aan toevoegen: aankomende promoties, evenementen, noem maar op. Zolang de info maar relevant is voor jouw ontvanger en slechts één regel tekst in beslag neemt. (Less is more, remember?)

3. Social media troef

Met tal van sociale media waar we met z’n allen zo aan verknocht zijn, zou het zonde zijn deze niet te implementeren in je e-mailhandtekening. Van een LinkedIn-pagina tot een Twitter-account, houd je klanten en medewerkers op de hoogte van jouw bedrijf en wat er zich in afspeelt.

4. Personaliseren maar!

Een digitale handtekening, saai? Niets van! Spring uit de band en maak er een leuk geheel van door bijvoorbeeld een foto of een cartoon versie van jezelf toe te voegen. Of speel in op de seizoenen en/of feestdagen en pimp je handtekening met wat kerstballen!

Opgelet: voor je de zotste figuren en foto’s bovenhaalt, ook hier houd je best rekening met onze eerste tip. Ga voor een in het oog springende handtekening, maar houd het geheel sober!

Jouw e-mailhandtekening

Nu is het aan jou! Tijd om jouw e-mailhandtekening eens boven te halen en ze te onderwerpen aan onze 4 tips. Maak jij een goede indruk bij je ontvangers? Moest dat niet het geval zijn, we staan graag voor je klaar met een helpende hand!

Meer lezen = meer weten

Schrijf je in op onze nieuwsbrief
voor insights, advies en tips
om via marketing jouw
bedrijfsdoelen te halen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.