Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

02 april 2016

Zet jouw e-mailhandtekening in de kijker

Expert aan het woord

Thomas Timmers
Accuraat websoldaat

Nog vragen?

Wij helpen je graag verder.

Twee-hon-derd-mil-jard (het opsplitsen van een getal in lettergrepen zorgt altijd voor wat extra drama). Dat is het aantal e-mails dat we met z’n allen te samen, over de hele wereld, versturen per dag. Een hele boterham waarvan één derde onherroepelijk en zonder te verpinken in de prullenbak verdwijnt. Tijd om 2/3e van het gros eens onder de loep nemen en onze blik te vestigen op dat kleine paragraafje onderaan: de e-mailhandtekening.

E-mailhandtekeningen: bij sommigen kan je er niet naast kijken, enkelingen houden het eerder kort en anderen hebben er zelfs gewoonweg geen. Zonde, want met een professionele handtekening maak je een goede indruk! Dankzij een e-mailhandtekening gooi je niet enkel kostbare informatie over jezelf te grabbel, je laat als het ware een online visitekaartje achter. Wat moet er nu precies in staan en hoe zorg je ervoor dat jouw handtekening gezien wordt? Geen probleem, wij hebben 4 treffende tips voor je klaarstaan!

1. Houd het kort

Door het achterwege laten van té veel kleuren, afbeeldingen en tekst zal de grootte van je e-mail slinken. Met als gevolg dat je door elke spamfilter geraakt. Simpelweg het logo van je bedrijf en je contactgegevens volstaan. Ook bij deze laatste is het opletten geblazen: niets zo vervelend als een ellenlange waslijst met 3 telefoonnummers en 4 e-mailadressen om contact op te nemen met iemand -Help, welke moet ik nu gebruiken?!-. Houd het kort en vermeld enkel de essentie van jouw contactgegevens: naam, functie, telefoonnummer, website en e-mailadres.

2. Informeer je ontvanger

Een digitale handtekening hoeft niet louter om gegevens te draaien, je kan er simpelweg ook informatie aan toevoegen: aankomende promoties, evenementen, noem maar op. Zolang de info maar relevant is voor jouw ontvanger en slechts één regel tekst in beslag neemt. (Less is more, remember?)

3. Social media troef

Met tal van sociale media waar we met z’n allen zo aan verknocht zijn, zou het zonde zijn deze niet te implementeren in je e-mailhandtekening. Van een LinkedIn-pagina tot een Twitter-account, houd je klanten en medewerkers op de hoogte van jouw bedrijf en wat er zich in afspeelt.

4. Personaliseren maar!

Een digitale handtekening, saai? Niets van! Spring uit de band en maak er een leuk geheel van door bijvoorbeeld een foto of een cartoon versie van jezelf toe te voegen. Of speel in op de seizoenen en/of feestdagen en pimp je handtekening met wat kerstballen!

Opgelet: voor je de zotste figuren en foto’s bovenhaalt, ook hier houd je best rekening met onze eerste tip. Ga voor een in het oog springende handtekening, maar houd het geheel sober!

Jouw e-mailhandtekening

Nu is het aan jou! Tijd om jouw e-mailhandtekening eens boven te halen en ze te onderwerpen aan onze 4 tips. Maak jij een goede indruk bij je ontvangers? Moest dat niet het geval zijn, we staan graag voor je klaar met een helpende hand!

Lees verder.

Blijf nog wat langer.