Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

03 januari 2018

Employer branding campagne: hoe begin je eraan?

Expert aan het woord

Maarten Princen
Markante marketeer

Nog vragen?

Wij helpen je graag verder.

Het aantal vacatures neemt toe. Dat betekent dat jouw KMO harder moet vechten om op te vallen. Maar een employer branding campagne opzetten, hoe begin je daaraan? Wij wijzen je de weg.

Denk verder dan een vacaturepagina

Heb je een aparte jobpagina op je website? Prima! Maar door enkel je jobomschrijvingen op te lijsten, kom je er niet. Want jouw website is gericht op je eindklant. (Als dat niet zo is, kom dan dringend eens langs!) Logisch, maar niet geschikt voor je employer branding campagne.

Een extra pagina waarop je toekomstige sollicitanten rechtstreeks aanspreekt, is daarom het absolute begin. Vertel wat het betekent om bij jullie te werken, bijvoorbeeld. Waar jullie bedrijf voor staat. Of stel de verschillende afdelingen kort voor.

Maak je vacatures dat tikkeltje anders

Een vacature bevat bepaalde onderdelen waar je niet onderuit kan. Maar probeer toch om een beetje anders te zijn. Maak het takenpakket concreter door een typische dag on the job te omschrijven. Gebruik geen stockfoto bij je vacature, maar een écht beeld. Van de toekomstige collega’s, bijvoorbeeld.

Hoe ver ga je in je employer branding campagne in dat anders zijn? Dat is voor elke KMO anders. Maar waak erover dat de vacature in lijn ligt met de rest van je uitstraling.

Maximaliseer je social-inspanningen

Is jouw KMO actief op social media? Goed. Maar Facebook, Instagram en/of LinkedIn zijn meer dan kanalen om je vacatures één op één door te plaatsen.

Hoe je social zinvol inschakelt in je employer branding campagne? Breng om de zoveel tijd relevante inhoud voor toekomstige sollicitanten. Gun ze een blik achter de schermen. Post een foto van die toffe teambuilding. Tóón wat het inhoudt om bij jullie te werken.

Starten, maar niet stoppen

Dit zijn maar enkele tips om je employer branding campagne op te starten. Maar employer branding is niet iets wat je af en toe in gang zet om dan weer op de rem te gaan staan. Het is een inspanning die je 365 dagen per jaar moet doortrekken. En waarin je veel verder kan gaan dan bovenstaande voorbeelden.

Employer branding campagne: laat je inpspireren

Klaar om je eerste stappen te zetten? Laat je dan inspireren door Maetwerk van Van Havermaet. Een jobsite met alles erop en eraan, inclusief video. En vooral: helemaal op maat van hun toekomstige sollicitanten. Het perfecte voorbeeld van wat een employer branding campagne kán zijn.

Lees verder.

Blijf nog wat langer.