Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

20 december 2016

Van marktkraam naar winkelrek

Gezonde producten met een bijzondere focus op smaak, dat is waar het bij Sublimix allemaal om draait. Sinds 2008 verkoopt de Limburgse smaakmaker een gevarieerd assortiment van soepen, kruiden, bouillons en zoveel meer aan zowel hobbykoks als professionele chefs. Hoewel de producten bekend werden via de lokale markten, reikt het gamma van Sublimix sinds kort ook tot de schappen van de supermarkt. Tijd om een babbeltje te slaan met zaakvoerder Pascal Van Der Veken.

In een tijd waarin gezond koken steeds meer top of mind wordt, grijpen we met z’n allen naar voedingsproducten die gezond zijn maar liefst ook even smaakvol blijven als hun ‘minder gezonde’ tegenhangers. “Ons uitgebreid gamma biedt een perfecte oplossing aan al wie gebonden is aan beperkingen op vlak van cholesterol, vet, gluten of lactose” legt Pascal uit.

Een hartpatiënt die zich aan een strikt zoutarm dieet dient te houden of een persoon met een glutenallergie? Sublimix zorgt ervoor dat iedereen zijn gading vindt in het uitgebreide gamma.

Focus op smaak

Gezonde voeding wordt nog te vaak geassocieerd met smaakloos of flauw. Het is de missie van Sublimix om dit misverstand de wereld uit te helpen, want gezonde gerechten kunnen ook zonder in te boeten op smaak. “Dat we smaak brengen in een wereld waar vaak nog een geitenwollensokken-imago rond hangt is ook absoluut onze grootste toegevoegde waarde als onderneming. Er is haast geen verschil meer in smaakintensiteit tussen een product van ons dat bijvoorbeeld

zoutarm is, en een product dat wel zout bevat. Smaken blijven optimaliseren is voor ons onontbeerlijk. ” zo gaat Pascal verder.

Van marktkraam naar winkelrek

Naast een eigen webshop, blijft Sublimix immers nog dagelijks in contact staan met de klant via de aanwezigheid op diverse lokale markten. “Een belangrijk verkoopskanaal voor ons”, verklaart Pascal. “Zo komen we namelijk als eerste te weten wat de wensen zijn van onze klant, wat zijn/haar mening is over al onze producten en welke eventuele verbeteringen er zijn. We staan letterlijk tussen onze eindgebruikers wat ons toelaat zo kort mogelijk op de bal te spelen. Het is die persoonlijke aanpak die doorheen de jaren zorgde voor een constante groei van ons bedrijf.

Mede dankzij een volledig nieuwe huisstijl en een pasklare marketingstrategie zijn we nu klaar voor de volgende stap: de winkelrekken! De spits afbijten doen we bij supermarktketen Spar. Maar we hebben nog tal van andere supermarkten voor op onze to do list!” besluit de enthousiaste ondernemer.

Lees verder.

Blijf nog wat langer.