De kracht van OOH advertising, aka de ultieme brand builder

‘Out-of-home advertising, zouden we daar wel in investeren?’ Een vraag die vaak op ons bord belandt. Terecht, want OOH ads zijn niet meetbaar zoals digitale advertenties. Maar deze manier van adverteren – met billboarding op kop – heeft een massaal bereik. Waarom is dat? En hoe maak je nu écht een goeie billboard? Expliciet explains.

OOH advertising: het medium dat je niet kán wegklikken

Een recente TouchPoints-studie toont aan dat out-of-home advertising het enige commerciële medium is dat wekelijks 90% van alle volwassenen bereikt. Terwijl mensen razendsnel door hun feed scrollen en adblockers installeren, heeft OOH een unieke kracht: je kan het niet wegklikken.

Waarom werkt het? Simpel: mensen moeten de fysieke wereld nog steeds in. Terwijl ze in de file staan of langs drukke stadswegen rijden, zorgt een sterke visual ervoor dat niemand nog om je merk heen kan.

OOH is een gamechanger in top-of-funnel brand awareness. Sterke campagnes worden eerst gezien, daarna herkend, en uiteindelijk onthouden. En dat is de droom van elke marketeer, toch?

out-of-home (OOH) advertising
Mensen moeten de fysieke wereld nog steeds in. Terwijl ze in de file staan of langs drukke stadswegen rijden, zorgt een sterke visual ervoor dat niemand nog om je merk heen kan.  

Een billboard dat blijft hangen

De grootste uitdaging? Je hebt maar een paar seconden om indruk te maken. Een paar vuistregels voor billboard die niet alleen aan de gevel, maar ook in het hoofd van je doelpubliek blijft hangen, zijn:

  • Go big or go home: het logo van je merk klein onderaan zetten? Zonde. Je merk moet top-of-mind blijven, dus maak het groots.
  • En tegelijk less is more: zet geen overkill aan info op je billboard. Niemand heeft tijd om dat te lezen. Ga voor één duidelijke boodschap.
  • Sprekend beeld: trek de aandacht met een creatief, opvallend beeld. Geen stockfoto, wél een authentieke visual.
  • Locatie is key: een billboard vlak bij je showroom om mensen te doen langskomen? Of net verder weg om je naamsbekendheid te vergroten? Met de juiste locatie target je het juiste doelpubliek.

Korte of lange termijn? Pick your strategy

Billboardcampagnes op korte termijn zijn perfect om je doelpubliek actie te doen ondernemen. Voor tijdelijke promoties of events bijvoorbeeld. Zo verschenen onze drive-to-store billboards voor Miniflat op meerdere locaties op korte tijd.

OOH ad Miniflat

Liever pure naamsbekendheid en een sterke positionering creëren? Dan ga je het best voor billboards op vaste locaties voor de long term. Ideaal om verschillende jaren top-of-mind te blijven, zoals NOBA of Marchetta.

Out-of-home ad NOBA
OOH ad Marchetta

Doordachte out-of-home advertising that makes you stand out? Let’s talk

OOH advertising is geen quick win. Het is een strategische aanvulling on-top van je online aanwezigheid. Wil je je merk stevig in de markt zetten en blijvend in het hoofd van je doelgroep zitten? Dan is billboarding een ijzersterke zet.

Dus, ready to take it to the streets? Wij werken een straffe billboardcampagne voor je uit zodat jouw brand letterlijk gezien wordt. Let’s connect.

NEWSLETTER

Read more toLearn more

Schrijf je in op onze nieuwsbrief voor insights, advies en tips om via marketing jouw bedrijfsdoelen te halen.

"*" geeft vereiste velden aan

Bekijk virtual office
View case
Show reel
Watch video