Gedreven marketeer
Jan Martens
0479 55 82 95

Markante marketeer
Maarten Princen
0485 10 33 59

info@expliciet.be

19 maart 2019

Employer branding voorbeelden: 4 cases waar we trots op zijn

Expert aan het woord

Maarten Princen
Markante marketeer

Van je merk een aantrekkelijke werkgever maken. Dat is employer branding in een notendop. Aan theorie geen gebrek, maar jij bent hier om die theorie in actie te zien. Wij presenteren je vier employer branding voorbeelden die we op de wereld loslieten.

Van Havermaet: Maetwerk

Advieskantoor Van Havermaet is al enkele jaren een trouwe klant. En over hun rebranding worden we nog elke dag aangesproken. Of we hetzelfde konden doen, maar dan naar (potentiële) werknemers, was een volgende vraag. Want ook naar die doelgroep hadden ze een verhaal om te vertellen.

Exit vacaturepagina. Enter het concept Maetwerk en een aparte jobwebsite. Uiteraard met alle vacatures erop. Maar ook met pagina’s als Waarom Van Havermaet?, een blik op de sollicitatieprocedure, een voorstelling van hun verschillende afdelingen en een aparte pagina voor geïnteresseerde studenten. Zo tonen we duidelijk waar Van Havermaet voor staat. En wat Maetwerk voor hen betekent.

Comfort Energy: Helden van de Weg

Elke dag vroeg uit de veren. Door weer en wind het Belgische verkeer doorspartelen. De rode loper ligt niet altijd voor je uitgerold als vrachtwagenchauffeur bij Comfort Energy. Maar er zijn genoeg voordelen die maken dat elke chauffeur zijn job met veel plezier uitoefent. Precies dat verhaal moesten we overbrengen in de zoektocht naar nieuwe collega’s.

In de imagocampagne Helden van de Weg rolden we voor één keer wél de rode loper uit. Helden konden zich online kenbaar maken, en kregen in ruil een pakket vol met toffe gadgets. Inclusief een magazine waarin Comfort Energy zich voorstelde en hun medewerkers vertellen over hun job. Resultaat: 20.000 digitale bezoekers op vier maanden tijd.

Aluro: Het Juiste Profiel

Employer branding voorbeeld nummer drie. Vijf familiebedrijven onder één dak, allemaal in de technologische sector. Met daarboven een overkoepelende groep. Met als gemene deler dat ze allemaal op zoek waren naar volk. En als ongemene deler dat elk bedrijf apart communiceerde en andere accenten legde…

Samen sterk. Wij werkten één overkoepelend concept uit: Het Juiste Profiel. Een knipoog naar hun business, uiteraard. Maar ook dankbaar om hun jobwebsite eruit te laten springen. Elk bedrijf heeft een aparte profielpagina waarop het zich voorstelt, een medewerker aan het woord laat, en via een foto-album toont hoe het er achter de schermen aantoe gaat.

Group Suerickx: Immenselijk

De laatste in de rij van onze employer branding voorbeelden. Group Suerickx is gespecialiseerd in grootschalige en technisch uitdagende renovatieprojecten. Een wereld van deadlines, werken tegen de klok en immense projecten. Tegelijk houdt de renovatiespecialist er een menselijke aanpak op na: met doorgroeimogelijkheden, een open communicatie en eerlijk samenwerken.

Waar Immens en Menselijk elkaar ontmoeten, ontstaat Immenselijk. Dit concept trokken we door, van hun onboarding documenten tot de opmaak van de vacatures. Van hun vastberaden tone of voice tot de jobsite – inclusief een korte quiz om te testen hoe Immenselijk jij precies bent…

Employer branding voorbeelden: meer inspiratie?

Benieuwd naar ons recenter werk? Of op zoek naar geslaagde employer branding voorbeelden uit jouw sector? Kom eens langs!

Lees verder.

Blijf nog wat langer.